Hade er häst hoppat detta?

macbeth

Trådstartare
385963_10151536349815955_1854214026_n.jpg

Har ni sett andra konstiga/skrämmande hinder?
 
Underbart! Min ena häst har fobi för kor och är rädd för småfåglar som flyger för nära honom och den andre kastade av mig häromdagen för att han fick ångest över att slå i/dra med sig en cavalettibom i plast som satt fast i "sockerbitar". Ingen av dem är särskilt förtjusta i att doppa hovarna i vatten överhuvudtaget. Dvs mitt svar är: "skulle inte tro det..."
 
Nej min häst hade inte hoppat. Tror nog mer det är pga vattnet än hajen ;)

Andra läskiga hinder.. ja, murar, hinder med vattenmattor mm mm, ja allt som inte bara är enkla bommar är ju också superläskiga enligt pållan ;)
 
Skulle nog tro att min häst inte hade hoppat det där, antagligen mest för att jag skulle hajjat till. Dock om jag inte skulle reagera alls så skulle han nog mest titta skeptiskt och ta ett jättesprång.
 
Jag hade nog stört hästen, då min hajfobi är enorm och helt ogrundad. Så nej, vi hade inte hoppat det där!
 
Min hade antingen tvärvänt och dragit iväg åt andra hållet (eller bara tvärstannat en bit därifrån, beroende på min sinnesstämning), eller kastat sig över hals över huvud :p . Han har aldrig sett en haj (som tur är, haha!), men han är inget fan av konstiga saker. Och kan en gren som fallit i vägkanten hamna i kategorin "konstiga saker", så gör ett hajhuvud det utan tvekan! :D
 
Jag vet faktiskt inte. Min kille är rätt så orädd av sig. Unghäst och inte inhoppad än men älskar vatten och hade nog mycket väl kunnat hoppa bara för att det är ett vattenhinder.
Däremot hade jag inte velat hoppa det :p
 
Haha, vilket snyggt hinder!

Nu hoppar inte hästen alls, ska försöka oss på lite bommar på marken i sommar om andan faller på men mer än så lär det nog aldrig bli, men jag kan tänka mig att hade inte vattnet varit där hade han kunnat tänka sig att gå genom utan större funderingar. Vattnet däremot hade jag nog haft himla svårt att få honom igenom ens om inte hajen hade varit där. Hade nog kunnat stå i flera timmar... :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 470
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Många ryttare tycker att det är svårt att hoppa en trippelbarr, som är ett längdhinder. Men ska du tävla fälttävlan är det lika bra att...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 856
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Hästnyheter Hur introducerar du läskiga hinder för unga hästar så som vattenmatta och andra titthinder? Och hur lär du en häst att hoppa stort vatten?
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp