S

Silly

är det tillåtet att tävla ponny på hackamore? hur är det med andra bettlösa alternativ? sidepull, bitless bridle? vad gäller för häst? finns det några otillåtna bett för tävling på häst?

Sv: hackamore

Ja man får rida ponny på hackamore fast bara med korta skänklar, men nått annat bettlöst tror jag inte att man får rida på.
För häst tror jag man får rida på nästan vad som helst...

Sv: hackamore

I TR III finns en sida med avbildade bett och det är endast dom man får ha på ponnyer. Ungponnyer är ännu färre bett. Men ja man får tävla på hackamore med korta skänklar "soft hackamore" även kallat.

För häst är bettsling i princip fri (om bettet inte skadar hästen får du rida på det i stort sett alltså)

Allt står i TR.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka