Hackamore?

Nobel

Trådstartare
Jag tänkte tävla min ponny på hackamore. Vad är det för regler som gäller? Längd? Hur mäter man längden?

Jag har en läderrem lite över den som redan sitter på (under hakan) för att hålla tillbaka sidostyckena (min tränare tipsa mig om det), är det tillåtet? :confused:

Sv: Hackamore?

TR vet jag inget om då jag inte tävlar.

Men om de måste ha en extra rem så att sidostycket inte åker upp i ögonen, så är nog hackamoret felinställt :(
Det ska sitta på den bredaste delen av nosryggen, och kunna dras bak 45grader från utgångsläget.

Kollade runt på nätet och såg att många har sån rem som jag så det är inget speciellt :)

Men frågan om hur man mäter skänkelns längd på hackamore är kvar, och regler angående ponny hoppning och hackamore? Hur långa får skänlkarna vara?

Tack :D
Så alla som ser ut som ponnyhackamore får man ha på ponny?

Fick nämligen ett och det ser ut som en ponny och passar men alla säger att det är skänklarna som avgör...?

ja ponnyhack är med korta skänklar och så vitt jag vet så ser alla som likadana ut.. annars så får du mäta..

Var ifrån mäter man skänkeln? Hela "metallen" eller från remen över nosen och neråt?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama