Hackamore på tävling!

D

Dyfra

Hittar inte tävlingsreglamentet och undrar om det krävs dispans för att få tävla hoppning på Hackamore (det lilla, ponny-hackamoret) på Lokal tävling?

tack på förhand

Ponnyhack får du rida med på både ponny och storhäst, ingen dispens krävs länge för ponny. ( OBS skänklarna på hacket får vara max 20 cm på ponny!)

Men jag tävlar häst. Det behövs väl då ingen dispens för ponnyhack på storhäst, eller? :confused:

Att det heter ponnyhack har inget med saken att göra.

Det är bara ett namn. Det skulle lika gärna kunna heta hackamore med korta skänklar. Det har inget med ponnies att göra.

Du får rida på det på stor häst på hopptävlingar.

Man får ha vilken betsling (eller bettlöst) man vill på stor häst vid hoppning så länge den inte skadar hästen.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25