Habbo och internetsajter för ungdom

Sjalen

Trådstartare
Är det en pålitlig sajt? Snälla flytta inte tråden för detta handlar om vad våra barn får göra och inte göra på internet och hur vi tacklar deras tjat. Inte om IT-teknik i sig. Men just Habbo undrar jag över eftersom dottern tjatar något kolossalt. Flera av bästa vännerna använder det men på sajten självt står det att det är för tonåringar och det är det språk man ofta ser när de byter/säljer möbler med varandra. Dottern och vänner är tioåringar... :crazy:

Sedan har jag själv lite problem med sajter där man ska "köpa" valuta. Nu har hon ingen egen mobiltelefon att göra detta ifrån utan får fråga mig och betala med sin veckopeng isåfall men det känns så utsugande av en ungdomssajt. Läser man på Wiki så verkar den dessutom ha vissa problemområden i samband med att de handlar möbler av varandra till alla dessa rum. Det går att lura av folk lösenord och liknande och komma åt info. Jag har ingen lust att ha detta på min egen dator om det är en sådan säkerhetsrisk.

Sv: Habbo och internetsajter för ungdom

Nackdelen med dessa sidor är att många av dem vimlar av virus.
Det är hur enkelt som helst att sprida skiten via sådana sidor.

Min son var också förhäxad av Habbo i tio-årsåldern. Men han tröttnade på alla stulna lösenord och därmed pengar och prylar i hotellet eller vad det var. Så nu har jag inte hört något om det på flera år (han är 12 nu).

Min son var också förhäxad av Habbo i tio-årsåldern. Men han tröttnade på alla stulna lösenord och därmed pengar och prylar i hotellet eller vad det var. Så nu har jag inte hört något om det på flera år (han är 12 nu).

Åh, tänk om det kunde vara så bra snart!

Ja, jag har förstått av dottern att folk stjäl prylar och grejer och att man kan lyckas sno lösenord den vägen också.

Just virusen är jag inte lika oroad av eftersom vi har våra viktigare grejer på en Linuxmaskin där vi inte drabbas på samma sätt och min man är en totalnörd på den biten men just därför undrar vi vad mer det finns att veta om Habbos negativa delar.

Är det en pålitlig sajt? Snälla flytta inte tråden för detta handlar om vad våra barn får göra och inte göra på internet och hur vi tacklar deras tjat. Inte om IT-teknik i sig. Men just Habbo undrar jag över eftersom dottern tjatar något kolossalt. Flera av bästa vännerna använder det men på sajten självt står det att det är för tonåringar och det är det språk man ofta ser när de byter/säljer möbler med varandra. Dottern och vänner är tioåringar... :crazy:

Sedan har jag själv lite problem med sajter där man ska "köpa" valuta. Nu har hon ingen egen mobiltelefon att göra detta ifrån utan får fråga mig och betala med sin veckopeng isåfall men det känns så utsugande av en ungdomssajt. Läser man på Wiki så verkar den dessutom ha vissa problemområden i samband med att de handlar möbler av varandra till alla dessa rum. Det går att lura av folk lösenord och liknande och komma åt info. Jag har ingen lust att ha detta på min egen dator om det är en sådan säkerhetsrisk.

Puttar upp denna för att få in fler svar då jag själv undrar samma sak. Någon som vet något om Hamsterpaj.net?

Min snart 11 åriga dotter habbade som värst förra året, det var kul att möblera och så, men hon tröttnade ändå ganska snabbt.

Har datorn i "centrum" i köket - det känns bra när man har surfande barn..

Min snart 11 åriga dotter habbade som värst förra året, det var kul att möblera och så, men hon tröttnade ändå ganska snabbt.

Har datorn i "centrum" i köket - det känns bra när man har surfande barn..

Vi lagar så mycket mat och grejar i köket så där får datorerna inte plats men vi har nog hyfsad koll hoppas jag och de senaste dagarna har tjatet avtagit lite. :angel:

Catya Hamsterpaj har jag ingen aning om tyvärr.

Puttar upp denna för att få in fler svar då jag själv undrar samma sak. Någon som vet något om Hamsterpaj.net?

Hamsterpaj är vad jag vet i alla fall kostnadsfritt och det är schyssta personer som har utvecklat och har hand om stället. Deras regler: http://www.hamsterpaj.net/hamsterpaj/rules_and_policies.php

De avråder barn under 13 att använda sajten, tror de flesta där är 13-15 år, det är rätt pubertal stämning vill jag minnas, men lite småmysigt sådär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka