J

jesse

..läste just en gammal tråd jag skrev i höstas då "jag köpte en ny trashank". Jag skrev bl.a om att "läs i tidningarna då om en häst som genomgått metarmorfos och förvandlats från mager trashank med 19 rekord till klassig snygging som går 14 tider och vinner med hela upploppet, själv förtroendet på topp idag"..

Ha ha ha, jag kan ju berätta hur det gick med den metarmorfosen...han har inte gjort en ända felfri start för mig, knäckt alla mina grejor och betett sig som en grisjävel, kört bort alla tider ur raden så han var tvungen att kvala om etc. Så var det med den metarmorfosen :rofl: . Nu har jag sålt han för 700 euro :D Det var väl en rätt så kul uppdatering.. :D
mvh jesse

Tillägg: klassig snygging är han ju iaf och ack så talangfull men inget mellan öronen. Det är han som är på min användarbild..
mvh jesse

hahha fick du han såld iallafall? ojoj. vem vill köpa dne där token. hahha :rofl: :rofl:
doma dnra tokarna då? :angel:

vänta bara tills min "trashank kommer ut" :rofl: :rofl:

...martha vill inte läsa detta om ett år :angel:

jorrå...en kanon i vardande :bump: :bump:

har du sett min tråd på gnägg?? före o efterbilder...det är EN timme mellan bilderna

Men brukar man inte skryta lite om sina hästar :)typ att "den här kommer att gå långt" elitloppet ellet nått. :rofl:

Det du skriver är jätte viktigt att du tar upp, tycker jag.

Dels för att vi många gånger klassar hästarna som dumma i huvet, -i detta fall så kanske det har med intelligensen på den förra ägaren att göra, eller personen som låtit hästen hamna i den situation den var när du köpte den??

Dels för att många har skador eller andra saker som gör att dom inte kan komma tillbaka i samma tävlingsstatus som dom en gång varit.

Dels för att vi människor ofta är usla på att läsa hästens signaler. Det finns alltid en anledning till att den reagerar på ett visst sätt. Och då är det upp till oss hur vi väljer att ta ansvar i just den situationen.

Och dels för att vi människor gärna vill tro att våra drömmar ska bli verklighet, oavsett vad vi "arbetar" med i verkligheten.

Kan det vara en av anledningarna till att vi ser så många "combackare" i P-21 som aldrig kommer vidare till vanliga lopp?

Tja, felet med honom är ju förmodligen för att han besitter en ruggig kapacitet och då han inte funkat i lopp och spännt sig så är det ju rätt frustrerande för tränaren och kusken vilket säkert resulterat i en och annan smäll, vid fel tillfälle dessuton, kanske några gånger för mycket. Det är klart att tålamodet kan tryta så småningom då hästen, i princip, kan springa hur fort som helst i träning och sen inte funkar i löp..

jag förstår också varför han såg ut som en strömming då han kom. Han går helt enkelt inte att ha på mycket foder, för ju rundare, blankare och muskligare han blev desto grisigare i lopp...Det var bara synd att han inte fick vinna löpet han gjorde för mig i debuten för det kanske hade bättrat på hans självförtroende. Han hade förmodligen gjort det om inte kusken blivit för ivrig och kört upp i vagnen framför. Det hade varit en annan sak också ifall man hade kommit med i loppen och fått starta på och nöta, testa olika grejor, typ varje vecka. Men att komma med en gång i månden typ, det går bara inte..

Helt klart trodde jag att skulle få till honom :D. Det är bland de bästa jag suttit bakom, fy fan vilken travare. Hela vintern tänkte jag varje gång jag körde honom: "men vad är felet på honom, det är ju en stjärna??" Felet upptäcktes inte förrän det närmade sig start och vi körde ett provlopp-då fick vi se vad felet var..

Det var inga större fel på honom fysiskt. Jag sprutblistrade honom i bakknäna ett par gånger för att jag tycker det faller väldigt väl ut på många hästar och är något som jag använder relativt flitigt :o . Det ända felet satt mellan öronen och det är möjligt att någon annan får till honom men jag lägger alltså inte ner en ända minut till på den hästen, eller det är ju redan försent för han åkte igår..

Han står tills vidare i finland där de ska försöka komma med och göra någon start och förhoppningsvis kanske de kan få någon ordning på honom. Hos kusken där jag lämnade honom var de imponerade av hur han såg ut nu, för han körde ett lopp med honom i vintras och kommer ihåg hur bedrövlig han såg ut då..

På torsdag är det dags för min andra som har samma problem som ovan nämnda. Han är precis lika knäckt i huvudet..Skillnaden dem två emellan är att han är gudomlig att hålla på med, jag tror inte det finns snällare och finare häst :confused: ååå ingen rundare och goare att sitta på heller :love: Men nu har jag ju fått en dunderkur utav martha som garanterar felfritt lopp och seger med minst två längder :D visst var det väl så martha :rofl:
mvh jesse

Ja, han är hos pekka och petri och det får sälja honom vars, och för hur mycket det vill. Jag får väl vara nöjd med mina 700 euro :D Även om man kan säga att jag gjorde en jävulusiskt dålig affär på honom med tanke på alla grejor han knäckt och förstört. Han råkade väl till och med knäcka dina grejor då vi tjuvlånat dem :angel: om jag inte mins fel :D

Nåja, han kostar mig pengar varje dag han skulle stått kvar och den bästa affären var att bli av med honom så nu är han borta..Morsan och farsan säger att det är som tio små negerpojkar i stallet och hästarna törs snart inte komma in från hagen längre med risk för att bli bortskickade :D

De andra kusarna är inga tokar :cry: De är ju jättefina ju. Men de är ju ute på försäljning iaf. de kanske är för talanglösa :confused: Jag menar vem vill köpa en snäll dunderlus för 35000 om man kan få en talangfull gris för 700 euro :rofl:
mvh jesse

hmm...

låter ju bra, men är det samma som jag köpte?? Tyvärr funkade det ju inte på min pålle... han e för vild... :p

Hurra :banana: beställer vinnartavlan redan nu i förskott då :banana: Ååh vad kul att han ska gå felfritt, kan knappt bärga mig till på torsdagen :D . Det ända jag kan skylla på nu i sådana fall är att den inbjudna kusken som skulle köra honom kommer inte så det blir en annan, mindre bra*bra att ha någon syndabock ifall han mot alla odds skulle få för sig att galoppera :D*
mvh jesse

Åhå? Njea... tänkte mest så hon orkar dra mig i tryckvagnen... ;) ska till Lasse och jobba och är så smart så jag tar med Morrhoppan så han får äran att köra henne de första gångerna.. *smart* :angel:

Jag kan väl berätta under ämnet uppdateringar att våran trashank startade igår och vann och var blockhalt... Antagligen gaffelbandet... *suck* Man är jättelycklig för vinsten men har gråten i halsen för häststackaren knappt tar sig från duschen in i boxen... Att träcka var bara att glömma...
Fast det är klart, en avdelägarna, har köpt ett mirakelmineralfoder som ska läka allt så vem vet han kanske är bra imorgon igen... Vi ska bara försöka få honom att äta av fodret... Enligt försäljaren så vräker alla hästar i sig det... ;)

Upp som en sol, å ner som en pannkaka :crazy:

Va synd....hoppas att det inte är nåt allvarligt bara, man vet aldrig.....

Men Grattis till segern iallafall :bow:

Kan du inte skicka upp lite till mig med? Jag behöver inte bota galopp men seger med två längder skulle sitta fint! :)

men jag startar redan den 5:e så om det inte blir seger då kan du ju ta med dig det när du kommer.... :p

Liknande trådar

J
Trav Jag är helt crazy men ibland kan man ju liksom inte låta bli. En 4-åring som gjort ett flertal starter men bara lyckats gå en 19-tid och...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: jesse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama