Tja, felet med honom är ju förmodligen för att han besitter en ruggig kapacitet och då han inte funkat i lopp och spännt sig så är det ju rätt frustrerande för tränaren och kusken vilket säkert resulterat i en och annan smäll, vid fel tillfälle dessuton, kanske några gånger för mycket. Det är klart att tålamodet kan tryta så småningom då hästen, i princip, kan springa hur fort som helst i träning och sen inte funkar i löp..
jag förstår också varför han såg ut som en strömming då han kom. Han går helt enkelt inte att ha på mycket foder, för ju rundare, blankare och muskligare han blev desto grisigare i lopp...Det var bara synd att han inte fick vinna löpet han gjorde för mig i debuten för det kanske hade bättrat på hans självförtroende. Han hade förmodligen gjort det om inte kusken blivit för ivrig och kört upp i vagnen framför. Det hade varit en annan sak också ifall man hade kommit med i loppen och fått starta på och nöta, testa olika grejor, typ varje vecka. Men att komma med en gång i månden typ, det går bara inte..
Helt klart trodde jag att skulle få till honom
. Det är bland de bästa jag suttit bakom, fy fan vilken travare. Hela vintern tänkte jag varje gång jag körde honom: "men vad är felet på honom, det är ju en stjärna??" Felet upptäcktes inte förrän det närmade sig start och vi körde ett provlopp-då fick vi se vad felet var..
Det var inga större fel på honom fysiskt. Jag sprutblistrade honom i bakknäna ett par gånger för att jag tycker det faller väldigt väl ut på många hästar och är något som jag använder relativt flitigt
. Det ända felet satt mellan öronen och det är möjligt att någon annan får till honom men jag lägger alltså inte ner en ända minut till på den hästen, eller det är ju redan försent för han åkte igår..
Han står tills vidare i finland där de ska försöka komma med och göra någon start och förhoppningsvis kanske de kan få någon ordning på honom. Hos kusken där jag lämnade honom var de imponerade av hur han såg ut nu, för han körde ett lopp med honom i vintras och kommer ihåg hur bedrövlig han såg ut då..
På torsdag är det dags för min andra som har samma problem som ovan nämnda. Han är precis lika knäckt i huvudet..Skillnaden dem två emellan är att han är gudomlig att hålla på med, jag tror inte det finns snällare och finare häst
ååå ingen rundare och goare att sitta på heller
Men nu har jag ju fått en dunderkur utav martha som garanterar felfritt lopp och seger med minst två längder
visst var det väl så martha
mvh jesse