ha ha ha ha

Seabaz

Trådstartare
Animal Planet på söndagar kl 17 visar hästreportage. Mycket roande.

Såg ett inslag när en snubbe skulle åka till en ranch i england (?) och prova på western. JÄTTEFINA hästar och vältränade. MEN jag reagerade på lite grejer som ryttaren dom intervjuade sa...

Sadeln hon skulle visa var en budgetsadel! Alltså jag har inget emot det men det var en riktigt ful sadel, den var med "plastigt" läder och stora vita sömmar... Ni förstår nog hur jag menar.

Nu kan jag ju inte säga att det VAR det men jag TROR det i alla fall. Visst man kan visa på en sån med men jag undrar varför hon väljer den sadeln att visa när hon hade fler mycket finare och i mina ögon "riktga" sadlar :angel: ;)

MEN reportern frågar också om bakgjorden på sadeln och varför den finns till, då säger hon att den finns där för om den främre kunde gå sönder när de forna cowboysarna var ute på långa ritter osv... :eek:

Jag har fått förklarat för mig att det beror på om man kastar lasso och fångar en ko och den rycker till att sadeln inte ska "resa" sig i bak... :crazy:

Sedan var det nåt mer hon sa som jag reagera på, jag kommer inte på vad det var nu... hmm..

Någon annan som såg programmet??

Sv: ha ha ha ha

Om du menar det som gick den 9/4 så har jag inte hunnit titta än. Men det finns på band så jag ska kolla så fort jag hinner.....:D
Måste säga att det låter egendomligt att inte en människa som håller på med western vet varför saker och ting är som de är på en westernsadel....:crazy:

/Carina :eek:

Vad som sägs på Animal Planet ska inte alltid tas som sanning. Översättningarna är också intressanta, kommer nog aldrig glömma den gången jag såg ett program om "spermavalar" (sperm whale = kaskelot).

/Ida

Japp såg det, och var också undrande över denna "super ryttare" som inte visste vad hon snacka om!:eek: samt utrustning.. fast väldigt fina hästar!
Fast programmet efter är ju bara bäst! mer puckade människor får man ju leta efter..:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka