Gymnasium Dille gård

Eliin98

Trådstartare
Hej tänkte höra om någon här har gått eller går på dille?
Jag är lite sugen på att söka dit och börja där till hösten.
Jag tänkte först wången men sedan märkte jag att det är både billigare och man får högskolebehörighet på dille.

Hur mycket kostar det för er i månaden ungefär med egen häst med.
Jag har räknat ut att det ska gå på 2250 kr i månaden för mig om man inte räknar med fickpengar, krafftfoder, hemresa osv
Och då om min häst står på lösdrift.
Då har jag räknat med att jag får studie och inackorderingsbidrag.
Är det svårt att få inackorderingsbidrag?
det är ca 20 mil dit hemifrån mig.

Sen undrar jag om det finns någon som tar hand om hästen när man åker hem på helgerna? Och kostar det nåt?

Får man ha med sin egen häst på lektionerna?

Jag är väldigt hemmakär, så är det väldigt jobbigt att flytta hemifrån?

Beträtts gärna massa mer om hur gymnasiumet är osv
 
Sv: Gymnasium Dille gård

Inackorderingsbidraget beror mycket på om utbildningen finns som motsvarande närmare dig om jag kommer ihåg rätt:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 822
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 395
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp