SaraMara

Trådstartare
Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag, så jag köpte hem den - men det stod ingen dosering på hinken. Någon som vet? Han väger väl ungefär 550kg kanske?

De allra flesta ger olika vad som hästen svarar bäst på. Kan vara allt från 1dl - 2 msk.

Börja att prova med ca. 50g/dag under ca. en månad gör sedan ett uppehåll på några veckor. Sedan börjar du igen med samma mängd eller ändrar den efterbehag beroende på individen.
Men kan ge hästar som verkligen behöver och svarar positivt på gurkmejan konstant, men man behöver inte ha så stor dos efter några månaders användning.
Lycka till MVH/

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 660
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 255
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka