Guppy Hotell!

G

Generalen

Äntligen, så har jag fått mitt första akvarium! det blev en för tidig julklapp :D och som jag har längtat. Men bruksanvisningen var nog något av det sämsta jag sett... :angel: så det dyker naturligtvis upp lite frågor, och om inte någon vänlig själ här på Buke har erfarenhet av detta akvarium och kan hjälpa mig så blir det till att ringa affären imorn för lite råd!

Då så:
1. Det följde "bara" med tre "filtermaterial", och jag såg en kille på nätet med samma akvarium som hade fått med fyra....?
2. Kreamikrören fick man i en påse, ska dessa vara i påsen eller kan man ta ut dem ur den? Ska alla keramikrör vara där i?
3. Det gäller även de bär små biobollarna, ska alla vara i samtidigt? Ska placera dem i mellersta blocket och tillsammans med alla keramikrör ser det tämligen fullt ut... :crazy:

Tjoho, kan inte vänta tills jag fått in lite firre i det! :bump:

Sv: Guppy Hotell!

Äntligen, så har jag fått mitt första akvarium! det blev en för tidig julklapp :D och som jag har längtat. Men bruksanvisningen var nog något av det sämsta jag sett... :angel: så det dyker naturligtvis upp lite frågor, och om inte någon vänlig själ här på Buke har erfarenhet av detta akvarium och kan hjälpa mig så blir det till att ringa affären imorn för lite råd!

Då så:
1. Det följde "bara" med tre "filtermaterial", och jag såg en kille på nätet med samma akvarium som hade fått med fyra....?

Funktionsmässigt spelar det ingen roll.

2. Kreamikrören fick man i en påse, ska dessa vara i påsen eller kan man ta ut dem ur den? Ska alla keramikrör vara där i?

Öhm. Är det en nätpåse eller en plastpåse? Är det en nätpåse som släpper igenom vatten kan de vara kvar, men är de i plast ska den givetvis bort. Skratta inte, jag fick den frågan förra veckan från en kund förra veckan som tyckte att filtret fungerade dåligt. allt filtermaterial varf fortfarande inplastat.

3. Det gäller även de bär små biobollarna, ska alla vara i samtidigt? Ska placera dem i mellersta blocket och tillsammans med alla keramikrör ser det tämligen fullt ut... :crazy:

Stoppa in så många som får plats.

Tjoho, kan inte vänta tills jag fått in lite firre i det! :bump:

kattenmusentiotusen

Sv: Guppy Hotell!

Tack för ditt svar! :D
Haha, ja det är en nätpåse, då kan jag lägga i det som det är alltså? Låter ju bra.
Bara att starta upp det imorrn då :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka