Gummimatta i box

H

Helena B

Ni som har gummimatta- är ni nöjda med resultatet? en av mina hästar får liggsår i boxen trots mkt spån och jag vill inte ha bädd. tycker ni att det har hjälpt era hästar som haft sår att ha gummimatta? Maila mig gärna märke.
har ni avlopp under eller går det bra att ha ändå?

Tacksam för svar

Sv: Gummimatta i box

Ja, vi har gummimatta till vår äldre herre. Flera orsaker till det, han kan inte lämna en permanent bädd i fred utan gräver ständigt upp dem.
Hans box drabbades av en felaktig dränering av stallplanen, vilket gjorde att avrinnande vatten först tog vägen under stallet och gammelmans box. grunden sög upp jättemycket vatten, vilket gjorde att boxgolvet blev blött och kallt.

Det har varit ett lyft att lägga in gummimatta, vi har torvmix och han får ändå rikligt med torv som mockas igenom varje dag.

Vi har en Gimmex gummi matta i boxen.

Ja, vi har gummimatta till vår äldre herre. Flera orsaker till det, han kan inte lämna en permanent bädd i fred utan gräver ständigt upp dem.
Hans box drabbades av en felaktig dränering av stallplanen, vilket gjorde att avrinnande vatten först tog vägen under stallet och gammelmans box. grunden sög upp jättemycket vatten, vilket gjorde att boxgolvet blev blött och kallt.

Det har varit ett lyft att lägga in gummimatta, vi har torvmix och han får ändå rikligt med torv som mockas igenom varje dag.

Vi har en Gimmex gummi matta i boxen.

vad glad jag blir att ni är nöjda med er gimmex matta...har nämligen en pall här hemma som väntar på att få läggas in i nya stallet!

Vi har gummimattor till några av hästarna.

La in dem främst för att få bort liggsår.

Måste säga att detta gjorde susen!:bow: Har en häst på 175 som var helt enkelt omöjlig att få bort liggsåren på, men så fort vi fått in mattan försvsnn dessa innom en vecka.

En annan bra grej är att det inte går åt lika myckat spån längre!

Kommer inte ihåg var vi köpte våra, men vi har änså länge inte haft problem med fukt under mattorna eller liknande. vi har inte brunn i varje box.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar