Gulvit eller pärlvit?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aspartam
  • Startdatum Startdatum
A

aspartam

Id-kontrollant säger gulvit, jag tror pärlvit. Mor är mörkt gulbrun, far skimmel ( född gulbrun). Se underverket här och kommentera gärna hennes exteriör (om det går...)! Och nej, det är inte min häst. *suck*

Tack på förhand!

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

Går ju inte att se med blotta ögat. Finns mörkare gulvita och ljusare pärlivita. Gör som Silverkedjan säger och gör ett redfactortest. Frågan är ju om både sto o hingst har fuxanlag och fölet fått dem...har de inte det så kan färgen ju bara vara pärlvit.

Jag trodde ett sådant test enbart visade om hästen hade rött anlag eller inte. Men det kan alltså visa om hästen har två, ett eller inget rött anlag?

Mormor och morfar har brun grundfärg. Mamman har två andra avkommor, bägge brun grundfärg. Hingsten har hittills femtioåtta registrerade avkommor som alla har brun som grundfärg. Det ser mörkt ut. :(

Hur mycket kostar ett test?

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: viltmilla
·
N
Avel Heej! jag är helt grön på detta området att visa fram hästar så tänkte se om d finns några som kan mer om området! Min fråga är om...
Svar
3
· Visningar
1 384
Senast: _Nova_
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 813
Senast: supercassie
·
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 900
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5