Guldhamster

Åh vad gullig!! :love: :love: Har också en guldhamster. Är väldigt lik din :).

Jag köpte min på en djuraffär i stan förra året i oktober. Han var också sådär liten och söt när han var unge (och är fortfarande jätte söt såklart! :love:). Häftigt namn föresten! :banana: Min heter Billy. :)

Vad söt!
Är guldhamster lik dvärghamster i sättet eller är dom väldigt olika? Jag har en dvärgis som jag tycker är helmysig, hur tam och rolig somhelst! Men han är snart två år så jag går och försöker förbereda mig på att en dag så kanske han inte finns mer eftersom dom ju inte brukar leva så länge.. Och då var jag nyfiken på guldhamster.. dom är ju lite större så kanske man inte behöver vara lika rädd för att "dom ska gå sönder" för minsta lilla för han älskar att vara utanför buren och när man håller på med honom.

asså dom blir ju tamare än dvärhamstrar står det i alla börcker men sedan beror det ju på hur mycket man håller på med dom..ja tycker att du skaköpa en sådan för odm är hur trevliga som helst! men köp från en uppfödare då för då är dom säkert redan lite tama när du köper den.visst är dom ömtåliga men kanske inte lika som dvärg..

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 301
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama