Sv: Gulbrun/bork på kallblodstravare
Ja, du. Jag har också hört det ryktet, som säger att de flesta går med slaggjord. Det står en i stallet hos mig efter Bork Rigel. Det enda den fått från Bork Rigel vad gäller skarpt humör är att hon går med slagrem, om det nu kommer därifrån. Hon slår inte ofta, händer kanske med 1½ års mellanrum, men det händer. I övrigt är hon otroligt träningsvillig, nästan i överkant, men det kommer mer från mamman, det är samma lynne på alla avkommorna efter den mamman. Annars är den en väldigt snäll häst, skulle aldrig slå mot folk eller bitas, otroligt lätt att sko, lasta, duscha osv. Är även väldigt stabil när det händer saker. Ingen som går över gränsen på något vis. Men någon nybörjarhäst är det inte, mest pga sin träningsiver. Inte het, men väldigt ivrig och otålig, men som sagt, mamman är skyldig till det.
Jag har inte sett några avkommor efter Borken som varit livsfarliga och tokiga. Dom är lite sena att komma ut på travbanan bara. Men visst kan det hända att många är lätta i baken, men så värst skarpa på annat vis tycker jag inte att jag sett.
Det finns värre hingstar än Borken i alla fall. Han har många avkommor, många som tävlat och tävlat bra, de flesta har livet i behåll, så lite överdrivet är nog ryktet. Tror inte det är en hingst man behöver fasas över.