Gul svans!

A

Alizon

Hur får man bort det gula i svansen? Går inte bort med schampoo.

Mvh Alizon

jag brukar använda yes diskmedel :) funkar på min skimmel
sen har jag en grön flaska(kommer inte i håg vad den heter)
men det är torr schampo som inte behöver sköljas ur,den är också helt ok.
mvh/Arabizar

Väteperoxid (heter det så?) som man ibland använder på sår.

Finns i 3 % lösning att köpa på apoteket och bleker en smula. Vet en som tvättade sin hästs vita ben som var helt fulla med mugg och rasp med väteperoxid och de blev supervita! Även muggen blev bättre. :)

Kanske låter konstigt, men när jag jobbade i tävlingsstall tvättade vi svansarna först med vanligt schampo, och sedan med utspädd jodopax. De blev kritvita! Vi skrubbade även benen med outspädd jodopax, på de hästar som hade vita strumpor. När man tvättar med jodopaxen blir det ju gult, men sedan när man sköljer med vatten blir det som sagt kritvitt! Obs! Detta är ju såklart ingenting man ska pyssla med för ofta eftersom jodopax är rätt så starkt!

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 181
Senast: IngelaH
·
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
404
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst har en kort svans och kort man, så kort att det inte går att göra flätor. HUR får jag den och svansen att växa???
Svar
1
· Visningar
415
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka