C
Cairo
Jag har bestämt mig för att betäcka Wilma igen nu till våren. Jag var ju lite tveksam till det ett tag, men nu har jag bestämt mig. Visst, vi får se hur detta fölet blir som kommer nu i april, men vi kan väl förutspå att den blir helt okej och kanske tom jättefin! Det vet man ju aldrig!
Vad jag ska ta för hingst? Det har jag väl egentligen ingen aning om, men hingsten jag söker ska vara en renodlad dressyrhingst med en stam som passar Wilmas. En hingst med hög ridbarhet och som gärna är över 170 cm hög så att fölet får lite storlek. Wilma är ju bara 163 cm, trots att både D-Day och hennes mamma är närmare 170 cm höga.
Jag vet att jag skrivit tusentals trådar både förra säsongen och denna, men idag känner jag verkligen för att leta hingst till henne. Det är inte lätt att hitta en hingst utan Donnerhall i stamtavlan eller åtminstone inte så jädrans nära, för Wilma har ju han väldigt nära tack vare D-Day.
Tips på hingst?
+ HÖG RIDBARHET
+ EGNA PRESTATIONER
+ GOD EXTERIÖR - HÖGSTÄLLD
+ HELST ÖVER 170 CM
+ ÄDEL, GÄRNA MED FULLBLODSINSLAG
+ BRA OCH STABILT PSYKE
+ BRA STAMTAVLA
Jag vet att jag skrivit tusentals trådar både förra säsongen och denna, men idag känner jag verkligen för att leta hingst till henne. Det är inte lätt att hitta en hingst utan Donnerhall i stamtavlan eller åtminstone inte så jädrans nära, för Wilma har ju han väldigt nära tack vare D-Day.
Tips på hingst?
+ HÖG RIDBARHET
+ EGNA PRESTATIONER
+ GOD EXTERIÖR - HÖGSTÄLLD
+ HELST ÖVER 170 CM
+ ÄDEL, GÄRNA MED FULLBLODSINSLAG
+ BRA OCH STABILT PSYKE
+ BRA STAMTAVLA