Gud så jag hatar att vara gravid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Är nu i vecka 19+4 och är konstant illamående (precis som med Tom).
Kan inte gå ut och äta för att det luktar illa, vill inte äta något som luktar. Kan inte med när grannarna lagar mat. Avskyr rökare för att dom inte släcker sina fimpar ordentligt.

Hallå man behöver inte bada i parfymflaskan. Jag blir så negativ av att må så här dåligt. Jag avskyr föräldratidningarna där kändisar slår sig för bröstet och säger att det är inget problem att jobba in till förlossningen och att graviditet inte är nån sjukdom.

Hallå. Normal vikt uppgång är 3-6 kilo vid den här tiden. Jag har gått ner 3.

Snart ska jag börja tjafsa med försäkringskassan om sjukskrivningen. Allt är bara piss...

Ville inget mer än att skriva av mig.
 
Sv: Gud så jag hatar att vara gravid.

Känner igen mig men hade det lite lättare ändå. Alla andra som måt illa berättade fnittrande hur de "sprungit från kontoret in till toan och kräkts", etc. Men att de naturligtvis var på jobbet. Hade jag haft ett sånt jobb kanske det också varit möjligt, men ska man åka 50 minuter med buss på slingrig väg och sen springa runt i ett klassrum bland 10-12:åringar så kan man inte vara ljusgrön och springa på toa hela tiden eftersom man har ett ansvar att de inte klipper av varandra fingrarna med saxen.

Nu är det bara 10 dagar kvar och jag har sommarlov, men visst, graviditet är ingen sjukdom, visst. Men jag orkar knappt gå och handla eftersom jag får sammandragningar av att bara sitta eller stå upp. Sen om man kallar det sjukdom eller inte är ju en annan sak. Men jobba hade jag bara inte kunnat göra. Man bör ju inte svimma i klassrummet heller.

Fny
 
Sv: Gud så jag hatar att vara gravid.

Jag hatade också att vara gravid. Illamående i 8 månader av 9 alla tre gångerna, enda lättnaden var när jag fick magsjuka, då mådde jag iallafall bra en stund efter att jag hade spytt.

Även om jag inte skulle önska någon annan samma sak, hade det varit betydligt lättare om chef, läkare och fk hade haft samma upplevelse. Det finns nog ärligt talat inte så många arbetsplatser där det fungerar att göra jobbet liggandes på golvet.

Nej, graviditet är ingen sjukdom - men följderna av den kan vara lika begränsande. Om man iallafall kan acceptera själv att den här perioden är så här, men att det tjänar ett högre syfte och att produkten är värd det, så har man kommit en bit på väg. Jag valde att hålla samhällets krav som mall framför mig, något jag skulle göra annorlunda idag. Ha inte dåligt samvete för att du inte kan jobba, du är faktiskt upptagen med något viktigare.
 
Sv: Gud så jag hatar att vara gravid.

Tack för era svar! Det värmer. Jag vet ju att det kommer något härligt av det. Så det är bara att vänta ut.

Ha en trevlig sommar ni som kan:)
 
Sv: Gud så jag hatar att vara gravid.

Har mått piss med mina tre första (verkligen hatade att vara gravid)
men den sista måsse jag faktiskt mkt bättre:)

bara att härda ut och må bra när allt är över:love:

lycka till!

mvh Arabizar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp