Grymt förbannad! Vad tänker vissa människor med?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Brummselisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 799
B

Brummselisa

Fick precis reda på att min mormor och lillsyrra skulle åka till affären och tagit med syrrans lilla hund. Mormor hade tagit hunden och stod kvar utanför affären, en bit ifrån hade någon bundit upp sin JRT som stod och morrade och slutligen kom lös och gav sig på Kitty (syrrans hund), min mormor fick panik och drog upp Kitty i kopplet. Mamma som jobbade, som tur var, precis bredvid såg detta och kom utspringande och tog tag i Kitty. Ägaren till JRT kom utflygandes och började skälla på mamma och mormor för att de inte låtit Kitty hälsa på hennes hund! När började man vilja att alla skulle gå och hälsa på sin hund?! Allvarligt talat! För det första tycker jag människan borde se vad hon har i kopplet: Vi kan nog alla hålla med om att JRT inte är hundar som bara ska gå på på tomten och lulla och verkligen är STOR hund i litet format!
För det andra var hunden uppbunden i ett flexikoppel! Jag kanske inte är världens mesta flexikoppel-älskare (bara för att många köper det då deras hundar drar så, och det gör verkligen denna hund!), men inte binder man hundarna i dessa?:eek: eller?
Kan bara säga att denna människa kommer få sig en STOR utskällning nästa gång jag möter henne:devil:

Ursäkta ev. slarvfel och kontsigt skriven text:angel: bara en "aning" upprörd!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 321
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 568
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 060
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025