"Grus"mineraler. Vem tillverkar.....

M

mirjada

Jag vill ha grusmineraler efter som att min häst har mineralkrubba i sin box. Just nu går hon på kraffts pelleterade sportmineraler och tanken är att jag ska hitta grusmineraler med liknande värden. Anledningen till att jag inte vill ha pelleterade mineraler är för att när dom legat ett par dagar i mineralkrubban så blir det bara som ett brunt fuktigt mjöl av dom. :crazy:
Och...(ifall någon undrar)
Ja, hon får i sig den dos hon behöver/ska ha. Varken mer eller mindre. Jag har vägt och håller koll så att hon inte överkonsumerar eller får i sig för lite.
Så nu undrar jag...
Vilka tillverkare har grusmineraler?
 
Sv: "Grus"mineraler. Vem tillverkar.....

Inte Krafft, de har i stort sett bara pellets numera, tyvärr.
Miner Blå finns fortfarande även som "grus", men med andra värden än pelletsen... :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: "Grus"mineraler. Vem tillverkar.....

Hmm, sist jag var på Granngården såg jag både pelleterat och "vanligt" mineralfoder från Krafft. Annars är ett tips Vitafor Häst Sport/Elit från Kvarnbyfoder. Lista över ÅF. Förresten, hur kommer det sig att hästen inte äter upp mineralpelletsen direkt? Det verkar ju vara rena godiset?
 
Senast ändrad:
Sv: "Grus"mineraler. Vem tillverkar.....

Hippo har grusmineraler.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: lady_vip
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 181
Senast: Madick
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett sto, halvblod av den grövre typen på 3 år. hon är inte inriden men vi ska börja lite smått nu när hon fått känna...
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp