grundutbildad ridhäst

Sv: grundutbildad ridhäst

Den går att rida i alla gångarter, gör övergångar mellan dessa samt sidvärtsrörelser i skritt och trav. Den går också att rida ut på samt hoppa något.

Den ska kunna skritt,trav,galopp, hoppa ca50cm, formridning på börjad.

Nånting sånt.

det beror helt på vad man menar med ridhäst. men för mig räcker det med att hästen förstår hjälperna och är miljötränad:laugh:

En grundutbildad häst är för mig balanserad i alla gångarterna, går att rida ut på och hoppad enstaka typer utav hinder. Och ha åtminstone en början till en bra form.

En grundutbildad häst för mig är en häst som kan skritt, trav och galopp, är påbörjad på en lättare form, går att hoppa mindre hinder och är även lite miljötränad. En början på resten av utbildningen alltså! :D

Skulle tro att de menar att hästen bär sig på ett bra sätt. Trampar ordentligt i stegen och har en något höjd rygg.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 727
Senast: MalanMjöl
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar