Grundpass - tävlingslicens?

LitenIsa

Trådstartare
Hmm, vet att ämnet hästpass är uttjatat och jag har suttit och letat i gamla trådar och därför har jag nu en fråga.

Jag ringde precis till Svenska hästavelsförbundet för att få reda på hur jag skulle skaffa hästpass till min okända korsningshäst. En väldigt trevlig tjej berättade att jag skulle skaffa grundpass till honom. Jag skulle då chipmärka, ta ut id-kontrollant samt skicka in en kopia på veterinärbesiktningen när jag köpte honom (för att ha bevis om hans ålder).

Läste sen i någon gammal tråd att med grundpass får jag inte lösa tävlingslicens? Stämmer det? hur ska jag i så fall göra för att få tävla honom? För på denna tjej från SH lät det som att grundpass var det enda jag kunde ta eftersom han var okänd/okänd.

när jag äntligen trodde jag förstått djungeln så rörs det ihop igen... :confused:

Sv: Grundpass - tävlingslicens?

På SH:s hemsida står det i alla fall att det räcker med grundpasset för att lösa licens. Förmodligen är det nåt nytt, så man ska inte ta info i gamla trådar för bokstavligt! Kolla upp med dem igen eller kolla på deras hemsida.

jadu, hemsidan har jag lusläst men blir inte klokare för det.

Men tack iallafall för ett svar.

Ska ringa dem igen när jag fixar chipmärkning och idkontroll, behövs ju i vilket fall som helst.
/Isa

När jag skulle fixa hästpass till min korsning ringde jag också till Svenska Hästavelsförbundet och även till Svenska Ridsportportförbundet och båda sa att det räcker med ett grundpass för att få lösa tävlingslicens, så det är nog det som gäller eftersom du fått samma svar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har lånat ett halvblodssto som är f.1996. Denna damen skulle behöva ett hästpass, då hennes ägare inte skaffat det ännu. Hur går...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Kaba
·
E
Hästvård Jag har ingen aning om detta hamnar i rätt forum, om inte så ber jag om ursäkt. Jo jag har hittat en häst som jag ska ha på foder för...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Empooo
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 869
Senast: Myzan87
·
A
Hästmänniskan Hästpass & tävlingslicens Hur är det egentligen med det där? :confused: Om man läser här på forumet så får man inte tävlingslicens om...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama