Grundläggande NH

malinsky

Trådstartare
jag vill börja med att säga att jag dessvärre inte kan använda sökfunktionen på buke, det blir felsvar varje gång. (Denna fråga är nog vanligt förekommande)

Har någon lust att ge lite tips på enkla ledarskapsövningar? jag har ingen rundcorall, har ingen annan möjlighet att öva med hästen lös förutom i hagen, (eller boxen?)

Jag ska leta reda på böcker och läsa om detta är ngt för oss.. så ge mig gärna lite tips på hur vi kan komma igång.

Sv: Grundläggande NH

A_K_N skrev:
Och du orkade inte skumma igenom lite trådar heller? ;)

Nä, iom att jag bara har möjlighet att komma åt internet via jobbet. Tror inte att jag får betalt för att läsa igenom gamla länkar på Buke, hur gärna jag än skulle vilja. Men om ingen orkar svara så får det väl vara. :confused: (kan man tänka sig att det finns annat att göra än att surfa runt här??? :angel: :D )

Tror faktiskt inte du för betalt för att surfa öht!

De flesta av oss har inte möjlighet att surfa på jobbet alls.

A_K_N skrev:
Tror faktiskt inte du för betalt för att surfa öht!

De flesta av oss har inte möjlighet att surfa på jobbet alls.

Nä, men det var väl inte vad jag gör på jobbet som var min fråga utan det jag skrev överst. Vad jag gör på mina raster är upp till mig, och jag vet mkt väl var gränsen går på min arbetsplats..

Såå, någon som har ngt att tipsa mig om gällande enkel NH träning för att komma in i "NH tänk"? :banana:

Tassetass skrev:
Jag är fräck och tipsar om min egen hemsida, ... ;) Kanske inte så mycket övningar, men väldigt mycket tänk :)

Tackar! Ska läsa vid tillfälle. Men finns det några ledarskapsövningar som man gör med hästen dagligen men jag kanske inte tänker på det? Tex flytta på gången, lyfta hovar (jag spekulerar fritt) Är det ngt dagligdags som är ledarskapsövning, eller som KAN göras till en ledarskapsövning?

Senast ändrad av en moderator:

Tricket ligger inte i VAD man gör, utan HUR man gör det. Anamma ett tankesätt baserat på konsekvens, lugn och tvåvägskommunikation så kommer resten på köpet. Lättare sagt än gjort, men risken med "övningar" är att man koncentrerar sig järnet då men tappar allt i den dagliga hanteringen.

T.ex. finns det nåt som kallas Seven Games, som kan vävas in i precis ALLT man gör, och de handlar om att lära sig just konsekvens, lugn, kommunikation. De finns på min hemsida och kan vara en knuff i rätt riktning :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Träning Hej, Förslag på alternativ träning för ett 12-årigt dressyrponnysto som är lite för smart för sitt eget bästa. Hon går 2-3 dressyrpass i...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: JenIng
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama