Grund vs. Groov

M

Micro

Jag har köpt en halvblodsvalack som tidigare har ätit 8 kg hö och 3 kg Krafft Grund. Han har gått som ridskolehäst och är född -91. Jag funderar på att ge honom Krafft Groov istället för Grund, eftersom jag tycker att det verkar vara ett mer komplett foder. Vad säger ni om Groov vs. Grund till en sådan häst? Jag menar i största allmänhet, eftersom ni inte har någon höanalys, eller dyl., att gå efter.
:confused:

Tacksam för svar!
 
det blir ganska svårt att svara på då grooven innehåller mer protein än grunden så det beror ju på höet. Sen beror det ju på storlek på häst, vikt, träning m.m. Men jag skulle ta en höanalys och byta ut ngt kilo mot hö istället för krafftfoder (om du nu behöver det...)

Sen om du nu inte vill det ser du ju nu om han är i gott hull, inte bukig, bra med muskler m.m. Det som är svårt att se med bara ögat är om han får i sig rätt med vitaminer och mineraler...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: MissOnly
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 228
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 268
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 143
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp