Grund vaccinera ??

I

Idrus

Hej ! Ska grund vaccinera min travare snart eftersom dem skiter i det på travet + att jag ska tävla lokalt..

Iaf.. Hur mkt kostar dt ca ?
Jag bor i en by där dem typ vill ha mkt häst/kossor å sånt, så om hästen skadar sig, så kostar det ju för veterinär å sånt, å sen betalar man räkningen, sen får man tillbaka ALLA pengar utom momsen om jag minns rätt.. så man får det nästan gratis här..

vi säger att grund vaccinationen kostar 1000 kr, sen kanske momsen e på 200, då får man igen 800 kr ;)

MEN, hur mkt kostar grund vaccinationen ca ?

Sv: Grund vaccinera ??

Verkar skumt :cool: ! Tänk om vi också hade det så bra! Ring runt o kolla vad det kostar. Vår privatpraktiserande vet är mycket billigare än distriktarna t ex.

Nja, det är momsen man brukar få tillbaka.
Men jag visste inte att sånt gällde för vet. oxå...

Skulle annars tippa på att det kostar runt 1000 med moms då.

Vi har så att vi får tillbaka momsen med distriktarna. :)

Har för mig att en hel grund vacc, går på runt tusenlappen. Beror ju en del på resvägen för vet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 773
Senast: Zamira
·
Skola & Jobb Jaha där kom domen... vart på möte med min chef min arbetscoach och en tjej som heter Anna som är arbetsledare inne där jag jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
3 977
Senast: ridtravare
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet ej om denna tråd hamnar rätt, ni får flytta den annars. Jag har sen två år tillbaka haft en häst hemma på "foder". Varmblod på 11 år...
2
Svar
22
· Visningar
2 845
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18