Grund vaccination

Bure

Trådstartare
Är det någon som vet hur exakt den andra sprutan måste tas, jag vet att det ska vara 4-6 veckor efter den första, men när är det försent att ta den andra är det på dagen sex veckor senare eller kan man ta den nån dag efter?

Sv: Grund vaccination

Enl TR har jag för mig att det är 21-72 dagar efter den första. Det är ju TR som bestämmer och man måste vara inom dessa dagar annars får man börja om.
Kan dubbelkolla i TR när jag kommer hem om ingen annan hinner kolla under dagen.

21-92 dagar skall det vara mellan grundsprutorna, dvs 3 veckor till 3 månader. Men det är då på dagen 92 dagar. Går det 93 dagar så får du börja från början igen.

Tck för era svar då kan jag andas ut och min påg slipper fler sprutor än nödvändigt..
:bow: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 981
Senast: animalasia
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 394
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar