Grovfoderkostnad

cactuspower

Trådstartare
Vad kommer ni att få betala för grovfoder i år, dvs. hö/hösilage?
Om ni vet, vad har ni för analys på ert foder?

Sv: Grovfoderkostnad

jag kommer betala 2,75 kr kg, analyserat och gratis hemkört. har dock inte värdena i huvudet...

edit: det är torrt hö inte hösilage.

Om vi får av något hö kommer vi att sälja för 1.25, då får hon hämta höet själv.(pressade småbalar)
Kommer själv att ta hösilage, att bala kostar 37+moms , plastningen 65+moms / bal. Gräset är fr våran åker;)

Jag ska ha hösilagebal ute i hagen till mina men fodra med hö inne.
Får allt levererat hem till mig i augusti - september skiftet.
Får 400 kg's hösilagebal för 400 kr alltså 1 kr/kg
sen höbalar som väger kanske 17-20 kg för 17 kr/st alltså knappa kr/kg.
Sen blir det väl en 500:- för transporten. Vet inte hur mycket jag ska ha ännu , har förnärvarande 3 st hästar men vet inte om jag får hem en 4:e. Vill gärna ha allt på plats till vintern..

Vi betalade 4 kg förra hösten tror jag det var och denna kommer ju bli ännu dyrare :crazy::p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025