Grovfoder inför hösten

Kratus

Trådstartare
Idag bokade jag hösilage inför hösten, jag passade på att byta levernatör då jag inte varit nöjd med det silage jag fått från den gamla vi haft. Detta året fick vi dessutom bara 30% av vad vi beställt. :crazy: Blev väldigt knepigt fram på våren när det tog slut, vi fick släppa hästarna på bete nästan en månad tidigare än vi brukar pga det. Och då hade vi ändå köpt in extra från den leverantör som vi ska ha till hösten.

Iaf, jag bokade 12 ton i 150kg balar, dock vill jag ha ca 100 i 30kgs att använda i början när de inte äter så mycket och ska börja gå över från gräs till silage.
Önskade att få första skörd med MJ runt 10 och gärna en kvot på 7-8 så får vi se vad det landar på. :bump:

Någon mer som bokat inför hösten? Vad har ni önskat isf?

Sv: Grovfoder inför hösten

Ja, jag bokade igår av min vanliga leverantör - en stor leverantör av småbalar (70 kg:s balar). De hade redan fått in så många beställningar att det mesta av vad de har räknat med att skörda redan var uppbokat.

Har inga speciella önskemål - det brukar var finfint hösilage jag får. Fjorårets hade dock relativt låga värden (vilket var bra för min del som har lättfödda hästar)

Sv: Grovfoder inför hösten

Vi bokar upp vår leverans i förväg, och önska kan man ju alltid med det är sällan dessa önskningar blir uppfyllda.

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 371
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: lil-sis
·
Anläggning Finns det någon som börjat planera, stallrutiner inför hösten som kommer? Jag tänker mig att de flesta har sommaren på grej mer eller...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: lady_vip
·
A
Foder & Strö Vi funderar på att till hösten introducera slowfeeading näten till hästarna samt att gå över till hösilage. Pga förvaring men även för...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka