Grov hundmisshandel!

Sv: Grov hundmisshandel!

Ja det var ju faktiskt goda nyheter!
Nu är ju frågan när de ska införa lite nyanseringar inom bestraffningen...
Att kalla det här "djurplågeri" är ju detsamma som att kalla grov misshandel / dråpförsök / mordförsök för "människoplågeri".
Jag hoppas verkligen inte att ägaren klarar sig undan...
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Vet ej hur det går men han ska i alla fall inte få tillbaka hunden!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Förhoppningsvis verkställer Länstyrelsen omhändertagandet OCH lägger in om djurförbud (vilket de ska göra vid djurmisshandel) så att den skithögen aldrig mer får ha hand om ett djur....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Tyvärr är det väl inte så svårt att skaffa djur trots förbud..
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Fick just höra att detta pågått i flera nätter enligt andra grannar men de vet inte säkert eftersom hon brukar skrika när hon lämnas ensam också.

Men en annan sak jag fick veta nyss är att hunden tydligen blivit misshandlad tidigare då ägaren kommit och hälsat på någon och då hade hunden haft en stor bula i huvudet..

En jägare som var ner i källaren och tittade (jag vågade inte gå dit p.g.a att jag lätt blir så skärrad) Sade att det såg ut som ett slakthus och att det bara var inälvorna somc fattades :crazy: :crazy:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Jo, men i det här fallet tror jag väl att grannarna är så på alerten att de ringer miljö- och hälsa så fort de ser att han kommer med en ny hund.... *hoppas*
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Det kommer alla vi grannar se till!

Och mannen ska även vräkas!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Vräkas? Ojdå, då gäller det att ha koll på vart han flyttar.....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Jupp det måste vi!

Jo antingen flyttar alla i den kåken eller också flyttar han svårt att välja för hyresvärden? Knappast :smirk:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Hört att hunden är på bättringsvägen trots sina svåra skador! :bump:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

hej hej... jag vittnade på detta... men IDIOTEN blev frikämnd... nu ska han skaffa ny hund.. denna hund blev avlivad av hjärnskador... så jag blir jävligt glad om någon skulle avliva honom den jävla idioten... ha d ...
 
Sv: Grov hundmisshandel!

ee_vvis skrev:
hej hej... jag vittnade på detta... men IDIOTEN blev frikämnd... nu ska han skaffa ny hund.. denna hund blev avlivad av hjärnskador... så jag blir jävligt glad om någon skulle avliva honom den jävla idioten... ha d ...


Hur kunde han bli frikänd? Får han skaffa en till hund?
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Hur kan man bli frikänd, helt idiotiskt!:mad:
Vet du vad människan heter? I så fall får du gärna skicka mig ett PM...

Det var några grabbar i min kommun som misshandlade en rottis så svårt att den dog. De blev också frikända trots överklagan och vittnen!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Jag blir så jävla förbannad! Varför i helvete är inte straffen för djurmisshandel lika höga som för människomisshandel???
 
Sv: Grov hundmisshandel!

säga vad man vill men jag säger som du..jag hade då inte kunnat kontrollera mig själv i en sådan situation.
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Fy vad hemskt! :( blir riktikgt förbannad!! jag fattar det inte, hur kan man göra så mot ett djur?! :mad: jävla idiot!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Man blir helt mållös!:crazy: :eek: :crazy: :eek:

Hur in i hela h***vete kan man göra så mot ett djur. Tycker precis som det skrivits tidigare att det borde vara samma straff för djurmisshandel som för människomisshandel!!!!! Är man så blåst i huvudet så man kan bete sig på det sättet mot ett djur så är inte steget långt till att man kan bete sig så mot en människa också. Men det är väl först när fanskapet gett sig på någon människa som han stoppas....frågan är bara hur många hundar som hunnit råka illa ut innan dess :eek: :cry:

Hur kan dom låta honom skaffa ännu en hund....helt ofattbart :eek:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

maila mig en adress och ett namn så ska jag se till att han inte skaffar en ny hund + att han kommer inte röra ett djur igen :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grov hundmisshandel!

*KL*
För nåt halvår sen läste jag om en man här i stan som hade misshandlat sin schäfer, slagit den upprepade ggr med knytnävarna så att den skrek och det var även blod i trappuppgången.
Han blev också frikänd för det kunde inte bevisas att hunden hade orsakats lidande.
:smirk:
Ibland undrar man vad det är för land man lever i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp