Groteskt nervös!

Philosophia

Trådstartare
Min hund har brutit en sporre och ska in idag och åtgärda den. Tyvärr sitter brottet så att klokapseln måste friläggas vilket betyder narkos eller åtminstone sedering. Normalt brukar jag inte oroa mig, men med tanke på att hunden nu är 13 år och har blåsljud så känner jag mig så otroligt nervös. Hon har blivit sövd ett flertal gånger tidigare och det har gått bra, men det är ju på intet sätt någon garanti.

Behövde bara skriva av mig! :crazy:

Sv: Groteskt nervös!

Och jag håller tummarna - har ju själv en katt som ska in med tass-skada i morgon :( Också det en senior, men så vitt jag vet i övrigt kärnfrisk.

Tumme och tass för er:)! Det kommer säkert gå utmärkt, särskilt som det varit problemfritt innan:).

Nyfiken, blev det bagarmossen?

Tack både ang och Kanelbullen!

Nu har jag precis kommit hem efter att ha lämnat henne (på Bagarmossen). De är så otroligt snälla och trevliga där och det märks att de verkligen bryr sig om min hund (hon låg ju inne lång tid för lite mer än ett år sedan och är tjenis med de flesta som jobbar där).

Som jag misstänkte blir det narkos eftersom brottet sitter uppe vid klokapseln. De skulle passa på att gå igenom tänderna också, och det är ju bra. Men det är klart att jag är nervös för narkosen.

Nervös blir man ju alltid, men jag tror att det kommer gå fina fisken:)
Ta en trevlig lunch i solen nu, och njut av vädret- imorgon ska det regna:)

Vår sjukling till hund på iofs bara 9 år men han var riktigt dålig, han hade även blåsljud som inte var sjukdomsrelaterat, klarade att sövas (akut kastreras). Nu dog hunden av helt andra orsaker.
Men sövning det brukar gå jättebra :)

Hoppas att allt går vägen, måste bara säga att jag i hastigheten läste fel i ditt inlägg och fick sporre till snorre vilket fick mig att hoppa rakt upp, en avbruten snorre!

Tja, tassarna hålls i väntan på att du hämtar henne, så vi vet att allt gått bra. Klar fördel med bra praktik och personal, som dessutom hunden gillar och inte minst gillas av :)

Har just talat med kattvakten (sambon har "vård av katt" i dag) och båda är uttråkade. Måns-katten dessutom förbannad att han inte får gå ut, så allmäntillståndet pallar definitivt att vänta en dag extra på vet.

Uppdatering: Nu är det färdigt och hon håller på att vakna upp! Allt har gått bra och jag kan förhoppningsvis andas ut :) .

Jag får komma och hämta henne vid femtiden, så nu ska jag passa på att jobba lite grann.

ang: Hoppas det går bra med kissens tass!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka