Grop i skallbenet!

lva

Trådstartare
Finns det någon som sett något liknande och har en aning om vad det kan vara? Igår när jag tog in mitt sto hade hon en grop stor som en femkrona ungefär. Den sitter snett under höger öga (se bilder). Ingen ömhet alls och det är hårt (ben) under gropen. Hur kan det plötsligt bara bli en grop i skallbenet???

grop1.jpg

grop2.jpg

grop3.jpg

grop4.jpg

grop5.jpg

Sv: Grop i skallbenet!

ser ytterst mysko ut, jag skulle nog ringa/maila till en veterinär och fråga faktiskt... aldrig sett nåt liknande..

Dessutom ser det ut som om benet inte bara försvunnit, utan snarare tryckts ut åt sidan?
Kolla benlinjen som kommer nerifrån, den buktar ut tvärt åt vänster i höjd med gropen :confused:

Jag skulle ringa en veterinär... huuua... ser mycket skumt ut...

hur har det gått?? nyfiken på vad det är..

ser ut som en fraktur,ring veterinär är mitt råd.Hoppas att det går bra,Lycka till.

Veterinären kommer ut idag och tittar på det. Jag rapporterar när jag vet mer.

Hon hade en ögoninflammation för några veckor sen då ögat var igensvullet, men den gick över på ett par dagar när jag tvättade med ögonbad. Tänkte att det var flugorna som irriterade. Vet inte om det kan ha med saken att göra, men gropen kom ju så plötsligt, så det känns ändå långsökt.

Ser ut som det kan vara bihåleinflammation.

Såg nu att du tar ut vet, ja det måste du, det behöver nog behandlas.

Nej det är inte långsökt, med ett samband.

Veterinären var ute igår och tittade. Hon hade aldrig sett något liknande som kommit så plötsligt, men tyckte inte det var något att oroa sig för då hästen inte är det minsta påverkad. Hon trodde inte på någon akut fraktur och inte bihålorna. Möjligen samband med tänderna. Rekommendationen var att låta röntga henne, så jag kommer att ta henne till klinik, så får vi se vad plåtarna visar.

Ytterst märkligt. Och jag måste hålla med ovanstående, blir nyfiken på vad det kan vara

Ska ringa på måndag och boka tid. Dom har stängt fredagar på närmsta klinik. Veterinären sa att det inte var någon brådska, så jag väntar över helgen istället för att boka någonstans långt iväg.
Jag berättar mer när jag fått ett utlåtande.

Jag vill också veta!
Intressant, hoppas hon är ok.

oj, konstigt... jag såg en häst en gång som hade en grop rakt in i halsen, men det va liksom på mjukdelen, inte på skelett lr nåt sånt, men det såg exakt lika dant ut.

hoppas det går bra nu!

En sådan hade min förra häst. En muskelgrop på halsen och en under svansen. Men detta ser ju ut att vara de hårda delarna......

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
628
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka