caradan

Trådstartare
Ger nu min häst salsa havrefri musli men efter att jag började med det så har hon blivit nästan okontrollerat pigg att rida.
Innan fick hon kli och då fungerade hon bra.

Dock kan jag inte ge henne ett blött foder längre då det fryser vid minusgrader och hon står nu i utebox.

Funderar på att gå över till Krafft Groov 90.

Eller vet ni ngt annat foder som fungerar bra på heta hästar?

Sv: Groov 90?

Måste du ge kraftfoder? Kanske kan du ge mer grovfoder i stället?

En häst jag kände som blev "galen" av havre fungerade bra på krafft groov.

Jag ger mina piggisar Mustang orginal pellets funkar super o de håller sig i hull även vid lång vila.Älskar det

Jag har gett Krafft Groov till både min förra häst och min nuvarande. Den förra var inte het utan mer normal/lat men den jag har nu är het och han är visserligen fortfarande pigg men ”lagom”.
Båda gick väldigt bra på Groov, lagom med energi , till min förra blandade jag Groov och Sport och hästen jag har nu är ”lagom” pigg. Det jag gillar bäst med Groov är att de musklar sig väldigt bra! :)
Sedan verkar det vara ganska "koncentrerat" så man behöver inte ge så mycket. Mina hästar är iofs ganska lättfödda...

Jag tycker också att de hästar jag gett Groov 90/125 har musklat sig bra. Har gett Hippo grov breed ett tag och min dam syndes det genast en "försämring" på, alla värden var tillräckligt enligt hippocampus.

Ja, när hon gick på bara kli så såg man tydligt på henne efter bara en månad att hon tappat en hel del över ryggen och jag vill inte att hon faller ur för mkt då hon är 18 år.

Hon äter inte mer grovfoder utan lämnar alltid redan nu...
Sen så faller hon lätt ur och klarade inte av att gå på bara grovfoder och kli.

Jag har en hetsporre som blir vansinnig av ren havre, jag ger bara Groov. Funkar på min. Men huvudsakligen har hon fri tillgång på hö, sen får hon 6-7 dl krafft groov, betfor, vitlök och miner.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Foder & Strö Hej! Jag har en 13 årig häst i bra hull och välmusklad. Problemet är att han är ganska het, och jag undrar nu om havrefri musli är ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 544
Senast: Bufera
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 534
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka