Grönt Kort

S

Summerbreeze

Hejje!!

Jag har en fråga angående Grönt kort lr några frågor....;)

Jag undrar hur mycket det kostar att ta Grönt Kort?

Sen så undrar jag om ni kan tipsa om någon ridklubb som ni har tagit Grönt Kort på och som ni tyckte va bra? Jag bor utanför Göteborg och rider privat. Vårt stall är inte ansluten till någon ridskola.

Tacksam för svar!!

Sv: Grönt Kort

Hej! Jag kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostade för mig att ta grönt kort men det var nog inte jättedyrt eftersom att jag har glömt hur mycket det kostade. ;)
Jag vet inte åt vilket håll utanför göteborg du bor men bor du åt kungsbacka hållet till så gick jag en bra kurs på kungsbackaridklubb som du säkert kan kolla med.
Hoppas du hittar något bra!

Hej! Jag kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostade för mig att ta grönt kort men det var nog inte jättedyrt eftersom att jag har glömt hur mycket det kostade. ;)
Jag vet inte åt vilket håll utanför göteborg du bor men bor du åt kungsbacka hållet till så gick jag en bra kurs på kungsbackaridklubb som du säkert kan kolla med.
Hoppas du hittar något bra!

Ja det är inte så långt ifrån mig ska kolla där!!
Man lånar väl ridskolans hästar till detta lr kan man ta med egen?

Jag vet inte rikritgt, jag red på kungsbackaridklubb när jag tog kortet och då fick jag bara ett godkännande från min ridlärare. Jag vet faktiskt inte hur man gör om man har egen häst, kolla hemsidan eller ring till dom och fråga för dom vet nog bättre än vad jag vet :)

Tack så mycket!!

Någon som vet vad det kostar??

Det kostade 100 kronor för mig då var jag där på två "lektioner".:p

Sen så undrar jag om ni kan tipsa om någon ridklubb som ni har tagit Grönt Kort på och som ni tyckte va bra? Jag bor utanför Göteborg och rider privat. Vårt stall är inte ansluten till någon ridskola.

Det undrar jag med :bump: Hittar ingen, och distiktet svarar inte :mad:

Grönt kort-kurser anordnas lokalt av ridklubbarna och distriktet har inte per automatik koll på när och var. Ring runt till ridklubbarna i din närhet och fråga om och när de anordnar nästa kurs. I min klubb håler vi grönt kort-kurs en eller två gånger per år, beroende på intresse. Det har kostat 60 kronor vilket är ett självkostnadspris för själva kortet, alltså har kursen i sig varit kostnadsfri.

//

Hej!
Jag var för en vecka sedan på ett Grönt-Kortläger där man kunde ta grönt Kort om man ville
så mitt tips är att gå på ett läger där du kan göra praktiska grejer oxå som ingår i Grönt Kort

//eQuistra

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 046
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar