Grönt Kort

C

Clarissasweet

Vart kan man ta grönt kort? Vad är det som gäller? och hur gör man?
tackar :)

Sv: Grönt Kort

De flesta klubbar har kurser för att ta grönt kort en eller två gånger om året :) Kolla med din klubb eller med någon annan i närheten så kommer de säkert ha en kurs i vår :)

Det brukar vara ett antal tillfällen med teori. Sedan för att få kortet ska man göra ett teoretiskt prov (där man får titta i TR under tiden) och ett praktiskt prov (lasta och linda ben bland annat). Du ska även ha ett papper påskrivet av din tränare som visar att du kan rida :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
805
Senast: sthu
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 533
Senast: Badger
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
1 174
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka