Grönt kort fråga

mausan

Trådstartare
Hej hej! Jag har en dum fråga men jag behöver bara ett snabbt svar :)

När man är 13 så kan man ju ta grönt kort, jag är 14 och har inte tagit grönt kort men kan jag fortfarande tävla med en förälders kort? :confused:

Haha tacksam för svaaar :)

Sv: Grönt kort fråga

När du har fyllt 14 måste du ha ett eget grönt kort så kontakta din klubb och be dem ordna en kurs. Om inte de ska ha någon så kan du kontakta distriktet så kan de hjälpa dig att få kontakt med någon annan klubb.

*kl

Lånar tråden lite...

Gäller gamla kort eller måste man förnya dem? Jag tog mitt kort 1995 och har inte använt det sedan -98. Jag antar att jag bör gå en ny Grönt Kort-kurs för att uppdatera mig, men måste jag då även göra provet eller gäller mitt kort på livstid?

Det gamla kortet gäller, du behöver inte gå någon ny kurs eller skriva om provet om det inte skulle vara så att du tappat bort kortet och har den maximala oturen att distriktet inte har dig i sina register.

Ok, det låter bra. Kursen bör jag nog gå med tanke på att jag inte tävlat eller varit på tävlingar i någon större utsträckning på 10 år. Jag antar att en hel del förändrats som man ska känna till :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka