Grön orm?

MCP

Trådstartare
En av våra bekanta har varit till Åland i sommar, och där hade han sett en överkörd orm som han hade fotat. Ormen var ljust blekgrön (och ljusare undertill, kanske lite mot gult?) Vad ska det nu ha kunnat vara för orm? Själv har jag aldrig sett någon sådan förut, och inte han heller. Tyvärr har jag inte bilden så att jag kan visa hur den såg ut, men kanske någon vet ändå vad det skulle kunna vara för sort. (och jo, jag frågade om det var en riktig orm, så det var ingen leksak :p )

Sv: Grön orm?

Tack för svaret.
Så det var troligen inget mera spännande än en vanlig snok då :p men vi var ju tydligen inte de enda som funderat på detta :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 683
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 887
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: Asko
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar