Grön Leguan

Q

Queen

Jag har några frågor angående Grön Leguan.
Vad äter den?
Hur gammal blir den?
Om man inte har tillgång till ett stor terriarium, kan man då låta Leguanen gå mer fritt i lägenheten i stället?

Nu vet jag absolut ingenting, men jag TROR att de är veg och behöver värme så de inte kan gå löst hur som helst så. Men som sagt, väldigt tveksam. Prova kolla på www.zoonen.com på terrariedjur, där finns kunnigt folk :)

Okej, tack!
Kanske nöjer man sig med att skaffa råttor...haha
Förästen, råttor har inte något emot att gå på långpromenader på axeln soliga sommar - dagar?
Jag menar, går man en sväng med hunden kanske råttan vill haka på eller?

Jodå, det är bara kul för de att komma ut :) Är själv ute näst intill varje dag med mina sötnosar, både långa och korta promenader. Flera timmar ibland men då får man ju ta med sig lite vatten och något litet gottgott också :)

Jasså, vad kul!
Kan bara tänka mig vad kul jag skulle ha med mina råttor.
Dom skulle få följa med mig på promenader med hunden, de skulle få vara ute och springa i mitt rum flera timmar om dagen, de skulle få träna agility m.m :D
Nu gäller det bara att övertala morsan :crazy:
Hon sa så här i början av sommaren "vi får väl se, i sånna fall blir det i slutet av sommaren när du inte ska bort nån stans".
Men nu låter det säkert annorlunda :mad:

Nä, jag förstår inte vad det är för fel på råttor.
Hon är nog rädd att jag ska tröttna och att de får sköta om dom men jag har ju hittils haft hund i 8 år och inte tröttnat så...

Samma här... Eller tja, inte att jag skulle tröttna eller så utan att jag helt enkelt inte skulle orka sköta de, är ju så lat annars. Men nu är motsatsen bevisad minsann :)

Svårt att tröttna på så underbara djur... :love: och de är ju väldigt lika hundar, påpeka det så kanske du kan få en fördel ;)

Gick du på utställningen i Hofors? Nyfiken på om jag såg dig där eller inte, var väldigt folktomt hehe :D

Ja, jag har också hört att de är väldigt lika hundar och jag har faktiskt också påpekat det.
När det gäller kaniner så är det ett rakt nej som gäller men när det gäller råttor så...är det lite mer åt "kanske" hållet.
Nej, jag gick tyvärr inte dit.
Jag var väl för feg, har aldrig varit på en råttutställning i hela mitt liv och mina vänner är ju inte precis "rått - galna" så man fick ju inte med sig nån av dom heller.
Men visst ångrade jag mig...
I början av Augusti så ska jag till Järvsö på ridläger och förra året hade de rått - uppfödning där och hade precis fått en kull när jag kom dit.
Det var då jag förällskade mig i dem och fickk hålla i först en jätte - mysig råttkille och sedan en liten rosa, nästan nyfödd unge :love:
Hoppas att dom har kvar råttorna i år och kanske kan man få med sig två hem ;)

Ok :) Men skatta dig lycklig, var en unge där som var enormt irriterande :crazy:
Aldrig varit på råttutställning jag heller, allt är ju så långt ner. Men nu jäklar ska jag kunna ta mig till sthlm eller nåt i fortsättningen, när jag väl blir medlem i SRS... :D Och då jäklar ska Sivert inte ha någe löss! :crazy:

Åh pinkies är ju så söta :love: Har 8 bebbar här hemma nu, har visserligen fått päls och öppnat ögonen och allt men de är fortfarande små korvar har jag bestämt :D :love:

Jasså, varför var den ungen irriterande då?
Ja, det är synd att det inte är på fler ställen och fler dagar.
Det är väl inte så ofta va?
Ja, just det!
Jag hörde det...(att Sivert fått löss)
Vad synd.
Men det gick väl ganska bra för dig annars va?
Näe!!, jag kommer hem till dej och snor några :love:

Han stod och frågade och frågade och frågade heeela tiden, så man hörde inte ens när man skulle upp (hade inget program eller så så jag visste ju inte när nån av mina skulle upp heller, var allmänt förvirrad på hur de andra visste hehe :p) sen stoppade han in mat genom gallret och hade sig fast vi sa att han inte fick det =/
Njä, oftast i stockholm =/ Men dit ska det ju inte direkt vara omöjligt att ta sig nån dag :idea:
Jodå, det gick bättre än jag trodde! Sivert fick hederspris ändå för han hade bra storlek och typ, Diva vann agilityn och blev domarens favorit samtidigt :idea:

Hehe jag har tre pojkar kvar som ska säljas *hinthint* ;)

Okej, vad drygt :crazy:
Vad kul för er *GRATTIS* :banana:
Skicka dom på posten vett ja :idea:
Skriv att det är ett arv från en gammal släkting som dött och att hans sista önskan var att jag skulle ta hand om dem :rofl:
Då kaaaaaan hon inte säga emot :D

Vadå :confused:
Hur tjocka är dina råttor då :D
Alla vet väl att två råttor hur enkelt som helst får plats i ett kuvert ;)
Eller annars så kan du ju alltid hyra en ångvält eller kanske lägga dem under stolsdynan :D

Tja, de är ju trots allt söner till en råtta på 850 gram - och han är inte fet utan bara storväxt :angel: :love: Och är de platta så behövs ju inget extra porto heller vettu :D

Hmm, jag tror stoldynan fungerar bäst :idea: :D

Ha ha, okej :D
Nä, exakt!
Det är bara att se till att platta ner dom!
Fick nyss reda på att min granne :love: *kär* har en råtta!! :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar