Grolisal????

M

Maxmax

Jag har hört talas om Grolisal till hästar. Vad är det och hjälper det?? Vad kostar det och vart kan man köpa det??

Sv: Grolisal????

Hur länge räcker en flaska ungrfär? Hur ofta måste du behandla med det??

Jag köpte 2 flaskor förra sommaren.Använde ungefär en halv flaska på honom.Jag smörjer utsatta ställen vid behov ex då jag ser att han kliar sig och på sår. Han har täcke också samt flusa så han är skyddad rätt bra ändå.

Oki, då är det rätt drygt då. Kladdar det? Vilken konsistens har det? Vad är flusa? Finns det att läsa om det på nätet tänkt på innehåll och så?

Det kladdar inte då man stryker på med pipetten som finns på flaskan.Det är som tunn gele.

Flusa är motsvarigheten till Switch Pour on.Fast det är gjort för kor.Inte alla som anser man ska använda det till hästar och en del kan få allergisk reaktion.Men det är billigare än Switch och lika effektiv .Min tål det och därför använder jag det.Dock sparsamt.
Grolisal finns att läsa om på sidan jag länkade till.Det är tillverkaren som säljer det.Flusa finns säkert någonstans också om man söker efter det.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat