vippan

Trådstartare
Ja, nu var vippan här igen med sina matfunderingar... :angel:
Tänkte koka lite egen gröt till grabben, byta ut ett grötmål till hemgjord. Han äter gröt 2 ggr om dan + välling så det här med järnet osv ska inte vara någon fara enligt bvc.
Nu till frågan: Vad ska man använda? Vanliga havregryn? Rågflingor? Annat? Han vill inte ha bitar i maten, då kräks han, så jag måste få gröten slät. Mixade havregryn kanske? :idea:
 
Sv: Gröt

Jag har inte prövat något än men mannagryn skulle säkert gå bra! Ska vänte lite till med mjölk, han är bara 8 mån.
 
Sv: Gröt

Vi körde havregrynen i matberedaren så att gröten blev hyfsat slät. Dcck blir den gärna lite "klistrig" när man kokar, men om man blandar i mycket fruktpuré tex så går det fint :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har lite frågor och funderingar gällande amning. Min pojk är 6 månader om en vecka och ska då enligt BVC byta ut en portion till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 683
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
38 955
Senast: Brandgul
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Min son är nu 4 månader. När han var lite kräktes han lite då och då, men inte särskilt mycket. Nu kräks han bara mer och mer...
Svar
9
· Visningar
2 023
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp