Gris+Häst?

Sv: Gris+Häst?

Vi hade en eller två suggor ett tag.

De gick alltid med hästarna, hagen, med lite skogsdungar, var mellan 3-7 ha, beroende på hur öppnad den var.
Har franska elband, breda, runtom, det fungerade alldeles utmärkt.

Bra socialtränig för hästarna kan jag lova, enda problemet var om andra skulle rida förbi på bruksvägen intill hagen, de kom av någon anledning inte förbi.:D

Inget att skratta åt egentligen, inte helt ofarligt när en gris kommer i hagen helt plötsligt.....

Hur bör man se om det fungerar första gången, när de släpps ihop?

Hur bör man se om det fungerar första gången, när de släpps ihop?

Iregel fungerar det inte direkt första gången eftersom grisarna brukar gilla att nafsa hästarna i hasorna och hästarna tycker det är skitkul att dra grisarna i svansarna.

Men man får ha litet is i magen och låta dom sortera ut själva att låta bli. Det tar ju nån timme eller så. Bra att ha ganska stor hage för detta.

Sedan har dom skrivit en fredspakt med följande innehåll:

( Jag lovar att inte dra dig i svansen om du inte nafsar mig i hasorna)
( Jag lovar att inte nafsa dig i hasorna om du inte drar mig i svansen).

Efter det blir dom kompisar.

Våra griskultingar tom lekte mellan ena hästens ben... ( tafatt) medans två andra kultingar stod och drog och lekte med hästens svans. ( Undertiden stod hästen och sov djupt...)

Så här kunde det se ut:

bild21TjelvarSkippy1995.jpg

/KT

gu va härligt :D
vi skulle släppa ihop våra hästar med grisarna men hästarna sparka efter grisarna & jaga dom hela tiden . Så de gick inte :S

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Experimentet gick ut på att Linné gav olika växtarter att äta åt hästar, kor, grisar, får och getter för att se vad de gillade och inte...
Svar
2
· Visningar
295
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Grisar sätter inte i sig vad som helst. Tvärtom är de kinkiga med maten. Det visar ett storskaligt experiment som Carl von Linné gjorde...
Svar
0
· Visningar
78
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu introduceras det Stora forskningspriset i veterinärmedicin, som ska delas ut årligen till forskare som gjort exceptionella insatser...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama