Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar. Funderar på att satsa på ett par pikeur (trots dyra) och det finns så stört många modeller. Väldigt svårt att välja. Både vad gäller skoning och midjehöjd osv :PJag älskar mina ridbyxor med grip Känner en otrolig skillnad när jag rider min hoppiga ponny, med grip sitter jag mycket stabilare i sadeln när hon far omkring.
Hållbarheten beror nog mycket på märke och så. Jag har två par CRW Hahn från hööks, som jag använder i stort sett varje dag vid stallarbete och rider 1-3 ponnyer. Ett par har börjat bli slitna på knäna, det andra paret (som är äldre) är helt hela och bra fortfarande med allt grip kvar.
Svårt att jämföra med "vanlig skoning", då jag tycker de slits olika. Mina helskodda har gått sönder i sömmarna mellan "vanliga tyget" och skoningen först, och de knäskodda jag har/haft har oftast sett sina sista dagar när någon häst dängt av mig och släpat mig på grusigt underlag så de helt enkelt nötts ut Så där är det inte skoningen som är det som slits ut, i min erfarenhet.