Lotus
Trådstartare
Inom kort ska min häst få gå ute dygnet runt eftersom han har en utebox i sin hage där han kan gå in om han vill. Dock är stallet beläget nära en stor väg och inte för att han brukar smita, men jag vill att han lätt ska kunna fångas in om det skulle hända, så jag vill helst ha grimma på honom dygnet runt, men är rädd att han ska fastna och funderar över alternativ.
Som det är nu står han inne i boxen på natten utan grimma och släpps ut på dagen, med grimma på.
Är en lädergrimma så pass lätt att ha sönder så det inte är någon risk att hästen skadar sig? Eller bör jag sätta fast grimman med något som jag vet brister om han verkligen skulle fastna och behöva ta sig loss? Risken är ju då att den kanske inte heller håller att leda i, och det är ju lite det som är vitsen...
Hur skulle ni ha gjort?
Som det är nu står han inne i boxen på natten utan grimma och släpps ut på dagen, med grimma på.
Är en lädergrimma så pass lätt att ha sönder så det inte är någon risk att hästen skadar sig? Eller bör jag sätta fast grimman med något som jag vet brister om han verkligen skulle fastna och behöva ta sig loss? Risken är ju då att den kanske inte heller håller att leda i, och det är ju lite det som är vitsen...
Hur skulle ni ha gjort?