Grilla på stranden?

Voeux

Trådstartare
Får man, om inte eldningsförbud råder vid stunden, ställa upp en grill och grilla på allmän sandstrand?
 
Tack, då får jag kanske kolla upp hur det är på just den specifika stranden! Våra familjer har bestämt sig för att resa till vår bröllopsdestination en dag i förväg och spendera en natt extra där, och tror kanske inte de tittat på restaurangpriserna med fyra tonåringar att betala för hela helgen :angel: Så tänkte att det kanske vore trevligt att ha en strandgrillning på fredagskvällen :) Får man inte grilla så kanske pick-nick.
 
Tack, då får jag kanske kolla upp hur det är på just den specifika stranden! Våra familjer har bestämt sig för att resa till vår bröllopsdestination en dag i förväg och spendera en natt extra där, och tror kanske inte de tittat på restaurangpriserna med fyra tonåringar att betala för hela helgen :angel: Så tänkte att det kanske vore trevligt att ha en strandgrillning på fredagskvällen :) Får man inte grilla så kanske pick-nick.
I naturreservat brukar man oftast bara få grilla vid anlagda grillplatser, som då oftast finns vid stranden eller andra fina platser runt omkring. Annars brukar det gå bra, vi tar ofta med oss mat och åker iväg med båten och grillar på stränder eller klippor på landet. Det låter supermysigt med en liten utegrillkväll innan bröllop (så länge det inte öser ner kanske :p )
 
I naturreservat brukar man oftast bara få grilla vid anlagda grillplatser, som då oftast finns vid stranden eller andra fina platser runt omkring. Annars brukar det gå bra, vi tar ofta med oss mat och åker iväg med båten och grillar på stränder eller klippor på landet. Det låter supermysigt med en liten utegrillkväll innan bröllop (så länge det inte öser ner kanske :p )

Ja, vi får hoppas att vi slipper hällregn :D Men vi alla kommer att bo på samma spahotell där det finns gott om utrymmen att umgås, hänga och ta ett glas vin. Så jag tänker att även om det skulle vara lite ruggigt på stranden så skulle man kunna göra en kort grillning/pick-nick och sedan hänga inomhus igen. Blir det hällregn så får det väl bli restaurangen och då kan vi betala för tonåringarna. Men tycker att grill vore riktigt mysigt om det vore görbart :love:
 
Ja, vi får hoppas att vi slipper hällregn :D Men vi alla kommer att bo på samma spahotell där det finns gott om utrymmen att umgås, hänga och ta ett glas vin. Så jag tänker att även om det skulle vara lite ruggigt på stranden så skulle man kunna göra en kort grillning/pick-nick och sedan hänga inomhus igen. Blir det hällregn så får det väl bli restaurangen och då kan vi betala för tonåringarna. Men tycker att grill vore riktigt mysigt om det vore görbart :love:
Kan ni tala med restaurangen om ett speciellt menypaket?
När vi var på bröllop i somras anlände många gäster också en dag tidigare och då hade de ordnat så att hela sällskapet fick välja mat från en speciell meny där tre rätter var förutbestämda men det fanns möjlighet att välja vegetarisk/vegansk istället. Tror att de kunde få ned priset då, så betalade varje gäst för sig men det gör man ju som man vill.
Men grillning låter mysigast :love:
 
Kan ni tala med restaurangen om ett speciellt menypaket?
När vi var på bröllop i somras anlände många gäster också en dag tidigare och då hade de ordnat så att hela sällskapet fick välja mat från en speciell meny där tre rätter var förutbestämda men det fanns möjlighet att välja vegetarisk/vegansk istället. Tror att de kunde få ned priset då, så betalade varje gäst för sig men det gör man ju som man vill.
Men grillning låter mysigast :love:

Bra tips med förbestämd meny. Vi har en blandning av folk i familjen, och jag tror de flesta skulle vilja äta 3-rätters med vinpaket men sen har vi friluftspappa med fru som dels inte dricker alkohol alls, men även som sagt fyra tonårsbarn att betala för och då drar det iväg rejält på ett sätt som det kanske inte gör för övriga i sällskapet. Finmiddagar är inte riktigt deras naturliga miljö och jag såg bara framför mig hur alla kommer vilja beställa många rätter och hur de också skulle känna sig "tvungna" då och sen var halva semesterkassan borta. Jag är redan väldigt ödmjuk inför att vi bett dem åka långt och bo dyrt. Så skulle inte grillning funka så vore det ju toppen om vi kan förbeställa något enkelt (så gott det går på det stället) så slipper det dra iväg på plats sen. Så jättebra tips! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 132
Senast: IngelaH
·
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp