griffon fauve de bretagne

Sv: griffon fauve de bretagne

Är ju fauvens högbenta kusin och de jag träffat har varit mkt trevliga.

Vad ska ni jaga med den är det tänkt? Griffon har en tendens att vara lite väl snabbsprungen och är de snabbsprungna så är de inte tillåten på rådjur.
Svårt att veta på förhand dock.

Jag valde fauven före griffon i alla fall.

Hej, tack för ditt svar!

Vi vill ju ha en hund som jagar "allt", men den ska vara så pass tuff att den också går på vildsvin.
Just nu står valet mellan Griffon fauve de bretagne (med reservation för det du skriver om, att de kan vara "för snabba") eller Wachtel (med reservation för att de verkar ha mycket allergier). Tror vi...

Tysk jaktterrier försvann fort.
Kopov är inte helt avskriven, men väldigt präglad på gris (??!)

Det är svårt, men vi räknar med en beslutsprocess och väntetid på ca 2 år...

Senast ändrad:

Då tycker jag att du ska satsa på en fauve som är efter vildsvinslinjer :)

Dessa kan man verkligen jaga allt med, trevliga i fmiljen, ganska förarkänsliga och lätta att jobba med, men tuffa till tusen i skogen :love:

Jag tänkte bara säga att vi har en wachtel, mycket trevlig hund men mycket egen vilja.... :angel: Men ja de finns en hel del problem inom rasen... Men jag skulle kunna tänka mig en till sedan...:angel:

God morgon!

Vi har idag en Ridgeback som hälsar på vårt besök, men med ganska lågt intresse. Sedan går han och lägger sig i soffan eller sängen igen. Ute är det fullt ös, men fortfarande med värdighet och lugn - utom när han busar till det rejält med lite djungelrejs.
Mina drevrar har varit ungefär likadana. Sådär lagomt osociala, men underbara i familjen.

Jag träffade en wachtel igår, och den var som en .. tja, vad ska man säga.. yrväder? Översocial labbe? Energi som flatte. Den totala motsatsen till min hund. På gränsen till "för mycket", om du hänger med.

I övrigt gillar jag wachtel mycket, både utseendemässigt och användningsområdet. Jag måste få träffa lite fler rastypiska wachtlar.

Tjing!

Jag har träffat en wachtel och den var också precis som du säger - yrväder ;)
Hur söt som helst dock :love:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Ni med erfarenhet av spaniels som jagar och/eller kör prov. Vad har ni för typ av spaniel? Vad skulle ni säga är skillnaderna...
2
Svar
20
· Visningar
1 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka