grifelbens operation

C

Chevrolet_brud

undrar om det är någon som vet som hästen sövs under operationen+ får man vara med? hur lång tid tar det? när får man åka hem?

Sv: grifelbens operation

Det kan nog vara olika på olika kliniker och för olika problem.

Min förre häst hade en fraktur högt upp på yttre griffelbenet på ett bak ben.
När detta togs bort så sövdes han, jag lämnade honom fastandes på morgonen och han opererades efter lunch. Operationen allt som allt tog någon timme, jag fick tyvärr inte vara med. Han fick sen stanna på kliniken ca. en vecka och stygnen (en jäkla massa!) tog vi efter två veckor tror jag det var.
Sammanlagd konvalecens var 2månader.
En hel del bandagerade och tempning och tråkigt nog boxvila.

Detta var dock 13år sen så mycket kan vara ändrat.

Sv: grifelbens operation

fick vår häst opererad i båda fram i marspga griffelbensfrakturor. lämnade honom på morgonen. och han blev sövd. hämtade honom efter middag igen.
fick inte vara med.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Amk
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 016
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Undrar om någon här varit med om att de behövt sjukskriva sig under studierna? Jag kommer antagligen behöva vara borta från skolan i ca...
Svar
7
· Visningar
686
Senast: MiniLi
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka