Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Funderar på att ge hästen lite grenar att gnaga på i rent terapisyfte. Vilket tycker de är godast? Har att välja på gran/björk/sälg. Inget av dem är giftiga va?
Mina hästar har alltid tuggat i sig av grenarna av granarna men aldrig blivit sjuka. Vet många som slänger in granar till sina hästar för dem ska ha lite sysselsättning i sina hagar, helst under vintertid, jag tro inte att den vanliga granen är farlig. Tall gillar dem inte, men björk och asp gillar dem att skala av
Gran är väl bäst av de alternativen du hade, men säkert inte i för stora mängder.
Annars är asp väldigt populärt bland mina pållar. Min far brukar lägga in grenar i hagen som pållarna får barka av, innan pappa hugger ved av dem. Det är så uppskattat
Tror tyvärr inte att det var någon asp med i våran "vednedtagning".
Bara en massa sälg som luktar f*n. Så jag förstår om hästarna inte gillar det. Jag tror jag satsar på grangrenarna då!
sälg är nog det de tycker är godast, det är iaf det vi ger alla smådjur som kanin marsvin gerbil osv osv... det är smaskens! mina hästar gilar det med!
nja, finns ju dom hästar som ätit och dött av idegran. finns ju dom som äter ekollon så dom blir dödligt sjuka med + en himla massa annat som är direkt skadligt för dom. inget jag hade "litat på"
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.