Forest Autumn
Trådstartare
Jag planerar inför vintern och letar efter lusernfoder utan melass till min fånghäst. Jag vet att det inte är fel med melass men känner samtidigt att eftersom det finns produkter utan så varför inte. Hon är ju inte svårfödd precis och behöver inte äta ngt extra. Det verkar som om många återförsäljare inte tar hen melassfritt foder. Idag hittade jag ett foder GreenPower lusern light. Jag kollade det eftersom jag tänkte att det kanske var något. Men det innehöll 50% lusern, 40% gräs, 6 % melass och 4 % olja. Det vanliga fodret dvs GreenPower normal eller vad det hette innehöll 90 % lusern och 10 % melass,
Båda sorterna kostade drygt 6 kr per kilo. Jag är inte helt insatt i alla dessa olika sorters foder men försöker lära mig. Vi har tidigare bara gett hö och kraftfoder. Det är möjligt att jag är helt dum men vad är det för mening med detta speciella lättfoder? Varför ska man betala över 6 kr per kilo för hö, även om det är bra?
Båda sorterna kostade drygt 6 kr per kilo. Jag är inte helt insatt i alla dessa olika sorters foder men försöker lära mig. Vi har tidigare bara gett hö och kraftfoder. Det är möjligt att jag är helt dum men vad är det för mening med detta speciella lättfoder? Varför ska man betala över 6 kr per kilo för hö, även om det är bra?