Green power

majola

Trådstartare
Är det någon som ger sina hästar Green Power från Dangroent och som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter??

Smaklighet?
Hullgivare?
Hur är det att hantera?
Är det pellets eller hack eller någon annan form?
Andra kommentarer?
 
Jag ger det till mina...dom gillar det men jag vet inte i övrigt...jag ger det för att strukturera upp kraftfodret, för dom skall tugga längre och på så sätt bryta der kraftfodret bättre(obs ...detta är bara vad JAG gör, det finns inga källor eller vetenskapliga bevis på satt det ÄR så)
mitt är iallafall hackat.
 
Jag ger det och jag gillar det inte. Gav krafts hackade strå innan av samma anledning som Martha men Greenåpower var lättare och billigare att få hemtransporterat i stora mängder därför bytte jag.
Vissa hästar äter det glatt men lika mång aasvkyr det. det är så himla tjockt och vasst jämfört med det btydligt mjukare och mkt mer smakliga hacket från krafft.

Hanteringsmässigt är greenpower bättre än kraffts, det är så mkt sötningsgrejs (negativt det med) i det så det klistras lätt ihop i lätthanterliga kakor medan kraffts är en enda röra som man måste ösa upp med skopa.
 
Jag tyckte att Kraffts var mycket bôsigare...bara en massa småboss i, men har hört att det varierar tydligen från säck till säck...
 
Tack till både Martha och Djurjouren!

Vilken sorts lucernpellets eller (gräspellets om det finns något sådant) är att föredra? Vanliga lucernpellets blir ju en enda gröt och hackat strå verkar just bossigt och bökigt att mäta upp.

Jag vill ha något smakligt, lätthanterligt, hullgivande. Gärna någon sorts kombination av pellets och strå (konsistensmässigt alltså).
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 919
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 465
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 692
Senast: MML
·
Relationer Triggervarning självskadebeteende/ relaterat till självmordstankar Jag har en vän som jag pratar med en hel del online, enbart i...
Svar
10
· Visningar
1 680
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp