Gravidproblem?!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tomat

Kloka bukemänniskor: Kan någon förklara för mig varför jag blir så idiotiskt trött, prick klockan halv tre på dagarna, sedan en vecka tillbaks?

Visserligen sover jag som en kratta nu för tiden (svårt att somna, vaknar och måste pinka på nätterna, vaknar två timmar innan klockan ringer och somnar inte om), men varför blir det samma tid - trots att jag ätit frukt och druckit vatten? Jag blir yr (nästan sjösjuk), mår lite illa och så vansinnigt trött.

*gäsp*
 
Sv: Gravidproblem?!!

Kankse för att du går upp samma tid varje dag (?) på ett ungefär, gör ungefär samma saker och vid den tiden säger kroppen ifrån att den börjar bli trött och att du ska varva ner :) .
 
Sv: Gravidproblem?!!

för att du är gravid...

kroppen gör så då liksom... jag kunde somna pecis var som helst och hur som helst... på soffan i makens arbetsrum på kontoret t.ex. det jag var bara tvungen att lägga mig ner och så somnade jag... kroppen brydde sig liksom inte om att jag borde jobba :o
 
Sv: Gravidproblem?!!

Tokmaja skrev:
Kankse för att du går upp samma tid varje dag (?) på ett ungefär, gör ungefär samma saker och vid den tiden säger kroppen ifrån att den börjar bli trött och att du ska varva ner :) .

Skulle kunna vara en rimlig förklaring.. Varför är du så smart.. *L* :idea: :smirk:
 
Sv: Gravidproblem?!!

emma74 skrev:
för att du är gravid...

kroppen gör så då liksom... jag kunde somna pecis var som helst och hur som helst... på soffan i makens arbetsrum på kontoret t.ex. det jag var bara tvungen att lägga mig ner och så somnade jag... kroppen brydde sig liksom inte om att jag borde jobba :o

Fast jag somnar ju inte... jag är gristrött, men somnar inte. Har legat sömnlös i princip hela natten, trots att jag gick och la mig vid halv nio. *gäsp* :mad:

Nu är det i alla fall helg, då kan jag ju ligga hela dagen och löka i all fall...

PS till emma74! Snygg hemsida. Gillar er affärsidé!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gravidproblem?!!

emma74 skrev:
för att du är gravid...

kroppen gör så då liksom... jag kunde somna pecis var som helst och hur som helst... på soffan i makens arbetsrum på kontoret t.ex. det jag var bara tvungen att lägga mig ner och så somnade jag... kroppen brydde sig liksom inte om att jag borde jobba :o
När jag var "nygravid" somnade jag flera gånger med huvudet i armarna på skrivbordet på jobbet... :o
 
Sv: Gravidproblem?!!

Och jag somnade stående medans jag hängde upp döda kycklingar i benen.
Och när jag stod och packade påsar med fryst klubba i kartong.

Det spelade ingen roll vad gjorde. Kunde inte hålla ögonen öppna fast kroppen var i rörelse.
 
Sv: Gravidproblem?!!

jag är likadan, sover jättedåligt på nätterna, känner mig jättepigg på morgonen, och sen framåt eftermiddagen är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna!
blir också liksom yr och illamående, men det brukar gå över ganska fort om jag äter något litet och sen tuggar tuggumi (!)
 
Sv: Gravidproblem?!!

Mustasukka skrev:
Och jag somnade stående medans jag hängde upp döda kycklingar i benen.
Och när jag stod och packade påsar med fryst klubba i kartong.

Det spelade ingen roll vad gjorde. Kunde inte hålla ögonen öppna fast kroppen var i rörelse.

Oups! Så långt hoppas jag det inte går för mig. Å andra sidan är mina periodiseringar just nu ganska tråkiga, så kanske jag skulle släcka lyset i taket och luta mig en liten liten stund mot tangentbordet? :smirk:
 
Sv: Gravidproblem?!!

blindabelinda skrev:
jag är likadan, sover jättedåligt på nätterna, känner mig jättepigg på morgonen, och sen framåt eftermiddagen är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna!
blir också liksom yr och illamående, men det brukar gå över ganska fort om jag äter något litet och sen tuggar tuggumi (!)

Hur många veckor har du gått nu? Känns det som att det blir värre eller bättre?

Jag ska testa tuggummi i eftermiddag... har faktiskt laddat med en coca cola och lite sura godisar. Får se om det funkar... :crazy:
 
Sv: Gravidproblem?!!

Gandalf skrev:
När jag var "nygravid" somnade jag flera gånger med huvudet i armarna på skrivbordet på jobbet... :o

Om man sänker stolen max ner, och höjer bordet en aning.. då får man en ganska skön "häng-vila-ställning". Rekommenderas! :D
 
Sv: Gravidproblem?!!

Förresten; i helgen var vi ute och fiskade. Jag la mig i pulkan och somnade sött i solen. Hunden satt bredvid och vaktade. :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 329
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej någon som vet hur man klarar att sluta med zolpidem? Jag har ätit denna tablett 10 mg varje dag i ca 3 veckor, först ca 2 veckor...
Svar
9
· Visningar
1 749
Senast: vallhund
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 254
Senast: et_flickan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp