graviditet och ridning

L

lazano

hej på er=) nu är det så här att jag väntar mitt andra barn. är i vecka 11 nu och undrar om det är fler än jag som rider och är gravida? när jag väntade mitt första barn så red jag inte pga att jag var väldigt sjuk. och undrar nu hur långt in i graviditeten ni har ridit eller ska rida. jag vill ju hålla igång så länge det bara går och är möjligt. synd att man missar hela sommaren av tävlingar som var uppbokade. men detta är ju så mycket viktigare =) tacksam för lite tips och erfarenheter

Sv: graviditet och ridning

Det finns massor med trådar om ridning och graviditet på forumet om du använder sökfunktionen.

Själv red jag sista gången i v.34 och höll igång hästen med tömkörning ända in i det sista (gick över en vecka).

Jag är i mitten av 7 månaden, rider ca 4 - 5 hästar om dagen fortfarande:)
Slutade tävla i slutet av 6 månaden (hoppning), rider dock ganska lugnt nu.
Har som tur en liten mage så har inte så mycket ivägen:D

Hoppas att jag kan rida så länge som möjligt, känner av det lite när jag kommer hem på kvällarna men det är ingen större fara:)

Lycka till:D

Min mamma skumpade omkring med mig i magen. Och se hur det gick. Jag har varit hästtokig sedan födseln.

Tror inte att hon hade några besvär av sin graviditet. Däremot min lillasyster fick ont i magen i 7:e månaden och fick sluta rida med båda barnen.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 501
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar