Gravidförsäkringen

Mynta2

Trådstartare
Någon som fått nytta av sin gravidförsäkring ? Jag tog enbart gratisförsäkringen, men har fått 1000 spänn av Folksam för det akuta kejsarsnittet. Hade faktiskt glömt bort att jag hade försäkringen :angel:...rensade bara papper häromdagen och hittade brevet jag tecknade. Snabba ryck var det på försäkringsbolaget, anmälde på webben och dagen efter hade dom ersatt. Tack för det ;)
 
Sv: Gravidförsäkringen

Jag har inte använt min, tecknade gratisförsäkring.

Det jag blev nyfiken på som följdfråga var varför du fick ersättning för snittet? (Inte alls insatt inser jag nu :angel:)
 
Sv: Gravidförsäkringen

Man får ersättning för ärr vid akut kejsarsnitt. Jag tror inte man får ersättning vid PLANERAD kejsarsnitt...tror jag läste det nånstans. Samma om mamman drabbas av blodförlust på minst 2 liter eller mer eller svår bristning vid förlossning. Fast det gjorde jag ju inte.
 
Sv: Gravidförsäkringen

Ja, vi fick ut pengar, något på tvåtusen, för de extra två veckor vi var tvungna att stanna på sjukhuset när Nike kom för tidigt!
 
Sv: Gravidförsäkringen

Sicken osis att vi inte hade försäkring när dottern kom.

Fick ju akut snitt då & fick stanna få sjukhuset i 3 veckor.
 
Sv: Gravidförsäkringen

Jag fick ut en tusenlapp pga bristningar vid förlossningen. Trygg-Hansa var också snabba i vändningarna, ett telefonsamtal och så var pengarna på väg.
 
Sv: Gravidförsäkringen

Vad bra att försäkringen verkar funka. Det vore ju snöpligt om man skulle behöva gå igenom något jobbigt och sen ska försäkringsbolagena börja bråka..villket dom gärna gör ( eller ändrar om i villkorena som dom tycks gilla) ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 005
Övr. Barn Jag har försökt sätta mig in i bolagen nu ett tag eftersom jag inte är nöjd med TH. Detta främst för att de inte skyddar barn/unga vuxna...
Svar
6
· Visningar
1 486
Senast: Sar
·
Utrustning Har funderat på att dte kanske skulle vara smart att teckna en försäkring till transporten och alla bolag kräver ju godkända lås. Det...
Svar
12
· Visningar
4 094
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp